جشن سی‌ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ورود نظام اسلامی به چهل‌سالگی، دیروز در سراسر کشور برگزار شد و هموطنانمان در نقاط مختلف با حضور در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.
کد خبر: ۱۱۲۱۴۰۲

مردم تهران نیز همگام با هموطنان در سراسر کشور از مسیرهای تعیین شده به سمت میدان آزادی، راهپیمایی کردند و با در دست داشتن پلاکاردها و پارچه‌نوشته‌هایی، مواضع خود را نسبت به مسائل داخلی و خارجی بیان کردند.

در مراسم دیروز که توسط بیش از 6000 عکاس، خبرنگار و فیلمبردار داخلی و خارجی پوشش داده شد، سران قوا، مراجع تقلید، مسئولان کشوری و لشکری و چهره‌های مختلف نیز همگام با آحاد مردم در مراسم راهپیمایی شرکت کردند.

مردم سراسر کشور دیروز در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن حضور پیدا کردند و جلوه‌ای دیگر از شکوه تماشایی ملت ایران اسلامی را به نمایش گذاشتند. این راهپیمایی در 1000 بخش، شهر و شهرستان و همچنین 4 هزار روستای کشور به طور همزمان برگزار شد. حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن بازتاب زیادی در رسانه های عمده داخلی و خارجی داشت و حماسه حضور مردم به تیتر یک بسیاری روزنامه‌ها، خبرگزاری ها و شبکه های خبری تبدیل شد.

مردم ایران در این حضور شکوهمند با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، الله اکبر، مرگ بر فتنه‌گر با آرمان‌های شهدا، امام شهدا و انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.

این راهپیمایی با حضور همه اقشار مردم از هر دین و مذهب و قومی در همه شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاهای ایران برگزار شد و مردم بار دیگر وحدت، یکپارچگی و عشق و علاقه خود
به وحدت و انسجام ملی را به نمایش گذاشتند. در طول سالیان متمادی بعد از انقلاب، ملت بزرگ ایران، هر ساله در روز 22 بهمن با حضور گسترده و با نشاط خود در این راهپیمایی نشان می‌دهند مردمی منسجم، یکپارچه و دارای وحدت هستند و با قوت و قدرت در مقابل زورگویان و سلطه طلبان می‌ایستند. مردم در روز 22 بهمن ماه برای اقامه عدل و ارزش‌های الهی، دفع ظلم و اثبات استقلال خود و از همه مهم‌تر با یک خودباوری تبلور یافته به رهبری امام راحل(ره)، علیه طاغوت قیام کردند و بر ظلم پیروز شدند.

بیش از گذشته نیازمند وحدت هستیم

حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان که سخنران مراسم دیروز تهران بود با بیان این‌که سال آینده چهلمین سال انقلاب اسلامی است، گفت:‌ باید وحدت و اتحاد ملی را بیش از گذشته در سال آینده شاهد باشیم.

به گزارش فارس، روحانی در جمع راهپیمایان 22 بهمن در تهران اظهار کرد: انقلاب ما وقتی پیروز شد که همه با هم بودیم. در قطار انقلاب، مسافران فراوانی بودند، به طور طبیعی بعضی خودشان خواستند از قطار انقلاب پیاده شوند، برخی را هم از قطار انقلاب پیاده کردیم که می‌توانستیم پیاده نکنیم و امروز باید همه را دوباره به سوار شدن قطار موفقیت و پیروزی انقلاب دعوت کنیم.

رئیس‌جمهور اعلام کرد: ما امروز در سرزمین‌مان نیاز به همه اصولگرایان، به همه اصلاح‌طلبان و همه اعتدال‌گرایان و همه ملتی که معتقد به قانون اساسی هستند، داریم. هر کس به این قانون اساسی عقیده دارد انقلابی است. تمام اقوام ایرانی، مذاهب، شیعه و سنی و تمام ادیان، هر کس که این قانون اساسی را قبول دارد، معیار ماست؛ او انقلابی است و باید به او احترام بگذاریم. روحانی بیان کرد: در سالی که گذشت ما شاهد شکست آمریکا بوده‌ایم، آمریکایی‌ها می‌خواستند در امور داخلی کشور ما مداخله کنند، اما مردم ما به آنها جواب رد دادند.
با وحدت، اتحاد و ایستادگی‌شان طرح آمریکایی‌ها را خنثی کردند.

روحانی خطاب به مردم ایران تأکید کرد: امسال برای اولین بار در تولید و استخراج گاز در پارس جنوبی از همسایه‌مان قطر پیشی گرفتیم. ما در تولید گندم به خودکفایی رسیده‌ایم و حتی گندم صادر می‌کنیم، ما در گازوئیل به خودکفایی رسیده و حتی صادر می‌کنیم و ان‌شاءا... سال آینده در بنزین هم به خودکفایی خواهیم رسید.

دشمن از ما می‌ترسد

فرمانده نیروی قدس سپاه، گفت: بعضی از عملیات روانی دشمن می‌هراسند و این ترس را به جامعه منتقل می‌کنند؛ این کار اشتباه است، در واقع این دشمن است که از ما می‌ترسد.

به گزارش میزان، سردار قاسم سلیمانی در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن کرمان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برخی از کسانی که ادعای پیروی از خط امام دارند به جای نوشتن نامه سرگشاده و انتقادآمیز به بیگانگان و دشمنان و بدخواهان به ولی‌فقیه زمانه خود نامه می‌نویسند. آیا این معنی پیروی از خط امام است؟

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: پیروی از رهبر معظم انقلاب این حکیم وارسته و والامقام که همه وجودشان با وجود امام عجین شده است راه موفقیت نظام به شمار می‌آید. سردار سلیمانی عنوان کرد: من به برخی از کسانی که به نوعی در گوشه نشسته‌اند عرض می‌کنم امروز این توقع از شما نیست که بخواهید اسلام و ولی‌فقیه در مقابل گناه شما از شما عذرخواهی کند و شما نام خط امام را بر خود می‌گذارید؟

وی ادامه داد: خط امام این است که آبرو را بر دست بگیرید و به خدمت او بروید؛ این بر آبروی شما می‌افزاید نه این‌که در گوشه‌ای کز کنید و بر علیه نظامی که امام تاسیس کرده و 200 هزار نفر برای آن شهید شده‌اند پُز اپوزیسیون را بدهید این غلط است. ‌

فرمانده نیروی قدس سپاه در بخشی از سخنان خود با بیان این‌که در همه موضوعات امام جلودار و خط‌شکن بود که در نتیجه آن ملت موفق شد، گفت: اگر وزیری در ساختمان‌های بلندمرتبه نشست و فرمان صادر کرد این دستور تا در جامعه جاری شود نفس ملت را می‌گیرد، اما اگر کسی جلو افتاد و با مردم بود ملت متوجه می‌شوند. سردار سلیمانی اضافه کرد: اگر منِ مسئول، یک شب را در محله محروم سپری کردم و درد آنها را فهمیدم این مرهمی برای مردم خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: یکی از محورهای مهم در طول این دوره که به کشور عزت بخشیده است؛ محور مقابله با بیگانگان بوده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به این‌که امام معتقد بودند همه مصیبت‌های عالم اسلامی از آمریکاست، تاکید کرد: مقابله با بیگانگان بویژه در راس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی نکته بسیار مهمی است. وی گفت: برخی برداشت غلط کرده و سخنانی به زبان جاری می‌کنند که ممکن است دلسوزانه هم باشد. آنها می‌گویند همان‌گونه که امام خمینی(ره) در قصه قطعنامه و آتش بس، جام زهر را نوشید، امروز هم باید در مقابل آمریکا این کار را انجام دهند.

سردار سلیمانی ادامه داد: این چه غفلت و قیاسی است؟ این جام زهر جان اسلام، ایران و تشیع را می‌گیرد. وی گفت: دشمنان اقرار می‌کنند که ایران پیروز شده است؛ البته من این حرف آنها که ایران منطقه بلعیده است را قبول ندارم؛ این سخن غلط است، چرا‌که ایران در جان‌ها جا گرفته است؛ ایران بصیرت ایجاد کرد و مردم عالم را روشن کرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: امروز به برکت ایستادگی این ملت دهها سازمان مقاومت در دیگر کشورهای اسلامی و غیراسلامی در برابر استکبار و صهیونیسم شکل گرفته است.

سرنوشت آمریکا هم مانند شاه خواهد بود

آیت‌الله جنتی در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن با اشاره به ‌این‌که حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن سبب سرنگونی دشمن می‌شود گفت: این ملت همان مردم انقلابی سال 57، ضد آمریکا هستند و به یاری خدا دشمن را سرکوب می‌کنند. دبیر شورای نگهبان افزود: هر قدمی که مردم در این راهپیمایی برمی‌دارند مشت محکمی است بر دهان آمریکا و امیدواریم شر آمریکا نیز مانند شاه از بین برود.

دلسرد شدن دشمنان

آیت‌الله هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران گفت: به کوری چشم ترامپ و سایر دشمنان اسلام و ایران این حماسه عظیم، پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار شد و بار دیگر ثابت شد که توطئه‌های دشمنان در دلسرد کردن مردم مبارز و انقلابی ایران هیچ اثری ندارد.

نمایش اقتدار دفاعی

برخی دستاوردهای نظامی کشورمان در راهپیمایی 22 بهمن تهران به نمایش درآمد.

در این راهپیمایی، موشک بالستیک «قدر» در چهارراه ولیعصر نمایش داده شد.

دستاورد دیگر، ماکت جدیدترین زیردریایی ساخت ایران با نام «فاتح» بود. این زیردریایی ساخت سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع است که در حدود 500 تن وزن داشته و آخرین مراحل تست خود را پشت‌سر می‌گذارد. ایران قبل از آن، زیردریایی سبک غدیر را هم ساخته بود. در این راهپیمایی ماکت شناور موشک‌انداز «جماران» هم به نمایش درآمد که اولین ناوشکن ایرانی از کلاس موج است که توسط صنایع دریایی وزارت دفاع ساخته شده و 1300 تن وزن دارد.

سامانه موشکی «فجر5» نیز از دیگر دستاوردهای صنایع دفاعی بود که در راهپیمایی دیروز به نمایش درآمد. این موشک در واقع نسل جدید راکت‌های فجر است که قابلیت هدایت داشته و از روی لانچرهای چند فروندی شلیک می‌شود. همچنین موشک ضدزره «توفان 2 ام» نیز در این راهپیمایی نمایش داده شد که کمتر از چهار کیلومتر برد دارد و علیه سامانه‌های زرهی و نقاط تجمع دشمن استفاده می‌شود.

وحدت؛ لازمه توسعه شتابان

رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع راهپیمایان 22 بهمن شیراز گفت: مباحث طرح شده از سوی دشمنان در زمینه مذاکره درباره موضوع توانمندی موشکی ایران بی‌اساس است و آنها «حرف مفت» می‌زنند.

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی افزود: آنها بخوبی می‌دانند که اگر ملت ایران مصمم به تحول و تغییر سریع در توسعه باشد توانمندی جوانان این سرزمین آن را محقق می‌کند. دشمنان همچنین به دنبال دامن زدن به اختلاف در داخل کشور هستند چرا که توسعه شتابان بدون وحدت درونی ملت ممکن نیست.

پاسخ محکم به توطئه دشمنان

آیت‌ا... آملی لاریجانی، رئیس قوه‌قضاییه گفت: مردم با حضور گسترده و پرشکوه در راهپیمایی 22 بهمن یک بار دیگر اقتدار ملی این کشور را به نمایش گذاشتند.

وی در جمع خبرنگاران گفت: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن ضمن نمایش اقتدار جمهوری اسلامی به همه جهانیان، پاسخ محکمی به همه توطئه‌های دشمنان در طول سال‌های گذشته بوده است.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: مردم با هر سلیقه‌ای در این راهپیمایی شرکت می‌کنند و یکپارچگی، وحدت و انسجام خود را به نمایش می‌گذارند.

22 بهمن از دریچه رسانه‌های خارجی

برگزاری راهپیمایی شکوهمند 22 بهمن، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشت و این رسانه‌ها به صورت لحظه‌به‌لحظه این مراسم را گزارش می‌کردند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: راهپیمایان روز یکشنبه در تهران شعارهای سنتی خود را علیه ایالات متحده و اسرائیل سر دادند.

شینهوا، خبرگزاری رسمی چین، نوشت: صدها هزار نفر از ایرانی‌ها روز یکشنبه در راهپیمایی‌ای که در سراسر این کشور برای جشن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، شرکت کردند.

وبگاه روزنامه الیوم السابع مصر، یکی از پرتیراژ‌ترین روزنامه‌های این کشور در خبری کوتاه عکس‌هایی از موشک «قدر» را منتشر کرد که در مراسم سالروز پیروزی انقلاب در تهران به نمایش گذاشته شد و با بیان این‌که مردم «شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا» سر دادند، نوشت: تهران از این مناسبت برای قدرت‌نمایی استفاده کرد.

وبگاه «العهد» لبنان در پرداختی به راهپیمایی‌های سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، اعلام کرد: سپاه ایران دو موشک بالستیک بومی «قدر» را در خیابان‌های تهران به نمایش گذاشت.

وبگاه مصری «بوابه الفجر» نیز حضور مردم را در راهپیمایی و نمایش موشک بالستیک قدر و برد 2000 کیلومتری آن را تحت پوشش قرار داد.

همچنین پایگاه قطری «عربی21» نمایش موشک قدر در راهپیمایی 22 بهمن امسال را پوشش داد و درباره جزئیات این موشک توضیحاتی ارائه کرد.

سایت «24» امارات نیز حضور مردم را در راهپیمایی سی‌و‌نهمین سالگرد انقلاب اسلامی، میلیونی توصیف کرد.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی درباره حضور گسترده مردم در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نوشت: حاضران در این مراسم آمریکا و اسرائیل را ظالم توصیف کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها