تازه‌های جهان

بندیکت کامبربچ در درام تلویزیونی

کد خبر: ۱۱۲۰۱۷۰

بندیکت کامبربچ که با بازی در نسخه تلویزیونی احیا شده شرلوک به صورت بازیگری مطرح درآمد، دوباره با این رسانه همکاری میکند. مجموعه تازهای که این هنرمند انگلیسیتبار، نقش اصلی آن را بازی میکند، پاتریک ملروس نام دارد. دو شبکه تلویزیونی کابلی شوتایم و اسکای آتلانتا، تهیهکنندگان این درام اجتماعی هستند. پاتریک ملروس به صورت مینی سریز و در پنج اپیزود جلوی دوربین خواهد رفت. فیلمنامه اقتباسی مجموعه براساس نوولی از ادوارد اس آبین نوشته شده است. این نویسنده، مجموعه داستانی با عنوان پاتریک ملروس نوشت که با استقبال جماعت کتابخوان روبهرو شد. در هر قسمت این مجموعه داستان، کاراکتر محوری ماجرا با ماجراها و حوادث تازه و متفاوتی روبهرو میشد. مجموعه داستان پرخواننده آبین، حال و هوای شرح حال گونه دارد. او درباره دوران کودکی و نوجوانیاش در یک جامعه باکلاس صحبت میکند. به صورت طبیعی، کاراکتر محوری داستان با مشکلات زندگی در طبقه بسیار مرفه رودررو میشود. نویسنده به این بهانه، به بررسی وضعیت طبقه مرفه و اشراف پرداخته و مسائلی مثل اعتیاد به مواد مخدر، الکل، حسادت و رقابت، کوتهنظری و مرگ را به نمایش میگذارد. البته داستانهای آبین در دوران کودکی متوقف نمیشود و بزرگسالی او را هم دربرمیگیرد.

به نوشته ورایتی، داستانهای مجموعه در سه دوره مختلف تاریخی و زمانی اتفاق میافتد. شروع داستان با فرانسه دهه 60 میلادی است و بعد از آن، نوبت نیویورک به دهه 80 میلادی و انگلستان اوایل سال 2000 میرسد. بندیکت کامبربچ در نقش دوران جوانی و میانسالی پاتریک ملروس بازی خواهد کرد. یک بازیگر کودک هم، نقش دوران کودکی او را به عهده میگیرد. سازندگان مجموعه قصد دارند، داستان خود را از زمان بزرگسالی پاتریک آغاز کنند. به این ترتیب، مجموعه با فلاشبکهایی به دوران کودکی شخصیتمحوری خود میپردازد. هوگو ویوینگ، نقش پدر پاتریک را جلوی دوربین مجموعه بازی خواهد کرد. تماشاگران سینما و تلویزیون، او را به خاطر نقش مشهورش در مجموعه فیلم ماتریکس میشناسند. این کاراکتر با لباس سیاه و عینکی که به چشم داشت، مامور دستگیری کاراکتری بود که کیانو ریوز بازی میکرد. جنیفر جیسن لی، دیگر بازیگر مطرح سینما هم نقش مادر پاتریک را در پاتریک ملروس به عهده دارد. او و ویوینگ، دو بازیگر مهم نقشهای مکمل داستان مجموعه به حساب میآیند.

به گفته تهیهکنندگان مجموعه، داستان بیشتر در فضای خانوادگی اتفاق میافتد و دوربین، کمتر به بیرون از کاخ مجلل خانواده سر میکشد. با وجود این، تاثیر وضعیت جامعه و اجتماع بر خانواده و روابط آنها، داستان را به سمت یک درام پرتنش اجتماعی میبرد. سازندگان مجموعه بر این نکته تاکید دارند که حاصل کار، بیشتر حال و هوای سینمایی دارد تا تئاتری. قبل از این با توجه به محدود بودن لوکیشنهای داستان آبین، منتقدان هشدار داده بودند، نتیجه کار سازندگان مجموعه یک اثر تئاتری نباشد. کلید فیلمبرداری این درام اجتماعی تا یک ماه دیگر زده میشود، اما هنور زمانی برای پخش آن تعیین نشده است.

مهبد آستانی

جامجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها