پدیده این فصل شارلروا دوباره به داد این تیم رسید تا به عنوان تعویض طلایی، دقایقی بعد از ورود به زمین زننده گل تساوی بخش گورخرها مقابل بهترین تیم این فصل بلژیک لقب بگیرد.
کد خبر: ۱۱۱۹۹۷۸

رقابتهای هفته بیست و پنجم ژوپیرلیگ تحتالشعاع رویارویی تیمهای اول و دوم جدول ردهبندی قرار داشت، جدالی که برای کاوه رضایی و یارانش بعد از شکست ناامیدکننده یکی دو هفته قبل برابر بروژ در یکچهارم نهایی جام حذفی حس انتقامی هم داشت.

برخلاف تمام پیشبینیها فلیس ماتزو سرمربی شارلروا در این بازی مهم از کاوه رضایی بهترین گلزن و پدیده این فصل خود در ترکیب اصلی بهره نبرد تا باعث تعجب همگان شود. تصمیمی که در پایان بازی هم به سوژهای جذاب برای خبرنگاران تبدیل شد تا پیرامون آن از سرمربی شارلروا سوالاتی داشته باشند. ماتزو در پاسخ به دلیل نیمکتنشینی کاوه گفت: «مسلما اگر رضایی شرایط بدنی خوبی داشت از او در ترکیب اصلی بهره میبردم؛ اما نیاز بود به او استراحت بدهم چون قبل از بازی هم شرایط را برای کاوه تشریح کرده بودم. او با مصدومیتی روبهرو بود که حسابی باعث اذیتش شد، ضمن این که هفتهها به صورت مداوم در زمین حاضر بود و از همینرو بهترین تصمیم، نیمکتنشینی و بهره بردن از این بازیکن در دقایق پایانی بود. من برای تمام ستارههای تیمم بهترین تصمیم را اتخاذ میکنم و کاری هم به انتقادات و مخالفتها ندارم. کاوه رضایی از دید من یکی از کاندیداهای اصلی کسب کفش طلا در بلژیک است؛ اما نیاز دارد کمی ریکاوری شود درست مثل دروازهبان شارلروا که از دید من میتواند عنوان بهترین دروازهبان فصل را به خود اختصاص دهد.»

صحبتهای سرمربی شارلروا پیرامون شرایط ستاره ایرانی به ماجرای مصدومیت کاوه در بازی هفته قبل با آنتورپ برمی گردد. در این بازی کاوه با آسیبدیدگی جدی روبهرو شد و کار به جایی رسید که این مهاجم در تمرینات دور روز قبل از بازی با بروژ هم غیبت داشت. کادر پزشکی مخالف بازی این مهاجم مقابل صدرنشین لیگ بودند؛ اما کاوه به درخواست و تاکید خودش در نیمه دوم به میدان رفت و زننده گل تساوی شارلروا شد. کاوه در دقیقه 56 در شرایطی که بازی با تساوی 2 بر 2 در جریان بود وارد زمین شد و در دقیقه 80 زننده سومین گل تیمش به صدرنشین بلژیک لقب گرفت. گلی دیدنی روی حرکت فوقالعاده با کریستین بنونتو پرویی که یازدهمین گل پدیده ایرانی گورخرها در فصل جاری را رقم زد و باعث شد تا طرفداران بروژ با شوک بزرگی روبهرو و سکوت سنگینی بر ورزشگاه حاکم شود. این گل بعد از نزدیک به چهار هفته گل نزدن برای کاوه، زمینه صعود این بازیکن به رده دوم برترین گلزنان فصل شد.

اما شادی او و قرار گرفتن در آغوش هم تیمیهایش بیشتر از هر چیزی مورد توجه رسانهها قرار گرفت. جایی که این مهاجم ایرانی بعد از اقدامات نژادپرستانه و شعارهایی که طرفداران بروژ علیه همتیمی سیاه پوست او در شارلروا داشتند این گل به نحوی پاسخ محکمی به این حرکت غیرانسانی قلمداد شد. حرکتی که با جنجالهای بسیار زیادی از سوی رسانههای بلژیکی نیز همراه شد تا گل کاوه و شادی او با هم تیمیهایش بیشتر از هر وقت مورد توجه قرار بگیرد.

باید دید همانطور که سرمربی شارلوا پیشبینی کرده، کاوه رضایی کفش طلای بلژیک را دریافت خواهد کرد یا این عنوان به بازیکن دیگری اهدا میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها