گروه مسکن اعزامی به عربستان درباره اجاره نزدیک به صددرصد هتل‌های مورد نیاز در مدینه منوره برای حج آینده به توافق رسید.
کد خبر: ۱۱۱۹۹۶۴

به گزارش جامجم، حجتالاسلام والمسلمین سید علی قاضیعسکر در نشست دیروز شورای برنامهریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری عنوان کرد: گروه مسکن در حال گفتوگو برای اجاره مسکن حجاج در مکه است و تاکنون توانسته در مورد اجاره حدود 40 درصد آن با طرفهای سعودی به توافق برسد.

وی خواستاراعلام نرخ حج آینده تا پایان بهمن شد و از تمامی دستاندرکاران حوزه حج و زیارت خواست تلاش کنند حج 97 آبرومند و با عزت و سربلندی برگزار شود.

در ادامه این جلسه مشکلات حوزه عتبات عالیات مطرح و بررسی شد و نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت نیز تاکید کرد: رفع مشکلات در این حوزه و ساماندهی و اصلاح چرخه اعزام زائر به عراق نیاز به تصمیم جدی و اقدام قاطع دارد و امیدواریم با رویکرد جدیدی که شاهد هستیم فعالیتها در این حوزه با شتاب بیشتری دنبال شود و به نتیجه برسد.

قاضی عسکر همچنین با اشاره به حادثه آتشسوزی در هتل محل اسکان زائران استان مرکزی در نجف اشرف، گفت: در این حادثه تاسف بار دو نفر از هموطنانمان فوت کردند که برای آنها طلب مغفرت و برای بازماندگان از خداوند منان صبر مسالت مینماییم.

وی با اشاره به اینکه این حادثه برای کاروانهای آزاد اتفاق افتاده، بیان کرد: زائران آزاد و تحت نظارت سازمان حج و زیارت برای ما فرقی ندارند، لیکن ما چند سال است زنگ خطر را به صدا درآوردهایم و از مسئولان خواسته ایم فکری برای کاروانهای غیرمجاز بکنند.

حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این جلسه از اقدامات انجام شده برای پخت غذا و انتقال زائران ایرانی توسط شرکتهای هواپیمایی ایران ایر و سعودی به عربستان و بالعکس و مذاکرات انجام شده برای تامین ارز مورد نیازحج آینده گزارشی ارائه کرد و گفت: تاکنون نزدیک به 25 هزارنفر از دارندگان فیشهای اولویتدار تا پایان آبان 1385 اطلاعات خود را در سامانه حج تکمیل کردهاند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها