خبرچین/ مروری بر مهمترین اخبار دیروز

روزهایتان دلاری!

سرمان به جشنواره فیلم فجر و حاشیههایش گرم شد، نفهمیدیم چطور دلار همینطور قد کشید تا آستانه 4800تومان. یکی نیست بگوید مگر رشد اقتصادی ما بالای 5 درصد پیشبینی نشده، پس حکایت این شیب تند دلار چیست؟
کد خبر: ۱۱۱۹۶۴۱

این وسط یورو هم دیده دلار قربانی رسانههاست، بیسروصدا رسیده به 6000هزار تومان. مردم هم نگران شده، رفتهاند صف کشیدهاند مقابل صرافیها که دلار و یورو بگیرند برای روز مبادا. حالا هرچقدر کارشناسان میگویند نخرید، ضرر میکنید، گوش کسی بدهکار این حرفها نیست. همزمان با این حرف و حدیثهای دلاری، خبر رسیده که شش نفر در پرونده نوسانات ارزی تحت تعقیب قرار گرفتهاند. البته معلوم نیست این شش نفر اگر پیدا بشوند، دلار پایین میآید یا نه، همچنان در اوج خواهد ماند!

حرف از پروندههای اقتصادی شد، دیروز یک خبر هم منتشر شد مبنی بر اینکه «یکی از متهمان پرونده پدر و پسری که با استفاده از اسناد مجعول موفق به اخذ حدود 1400میلیارد ریال تسهیلات از هشت بانک دولتی و خصوصی شدند، به خارج از کشور فرار کرده است». قبلا دزدیها باندی بود و محفلی، حالا گویا پدر و پسری و پدر و دختری انجام میشود. با توجه به سوابق برخی پسر و دخترهای محترم، در این قسم پروندهها معلوم نیست، پسر دزدی را به پدر یاد داده یا ژنِ دزدی از پدر به پسر رسیده است؟
دیروز همزمان با اینکه محمدعلی نجفی از لایحه بودجه 97 شهر تهران دفاع میکرد و با افتخار میگفت که روند شهرفروشی را کُند کرده است، خبر رسید که ماجرای تغییر شهردار تهران جدی شده است. معلوم نیست این داستان تغییر نجفی، شایعه است یا اینکه مشتریهای شهرفروشی میخواهند آقای شهردار را خانهنشین کنند. به هرحال با توجه به طرحهای شهرداری برای فروش طرح ترافیک و عوارض گرفتن بابت حضور در بزرگراههای تهران، خوب شد که مدیریت شهری روند شهرفروشی را کُند کرده، اگر نکرده بود قرار بود تهرانیها چقدر پول پرداخت کنند!
و خبر آخر هم درباره مصوبات بودجهای دیروز مجلس است. بهتر است از جزئیاتش نگوییم، فقط اگر یادتان باشد، مهران مدیری در سریال «مرد هزار چهره» شعری کنایهآمیز داشت که بهکار این روزهای ما میآید: پول برق را جدا میدهیم، پول آب را جدا...

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها