اعضای هفت باند خفت‌گیر در کرج و فردیس که بیش از صد فقره سرقت در پرونده خود دارند در عملیات ضربتی پلیس استان البرز دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۱۱۹۲۵۸

به گزارش جامجم، فرمانده انتظامی استان البرز دیروز با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران افزود: این سارقان در باندهای دو و سه نفره به سرقت تلفن همراه، پول و... از مردم اقدام میکردند.

به گفته سردار عباسعلی محمدیان، سارقان دستگیرشده در قالب هفت باند شامل پنج باند سرقت به عنف، گوشی تلفن همراه و کیفقاپی، یک باند سرقت خودرو و یک باند سرقت طلا و جواهر از افراد میانسال اقدام به سرقت میکردند.

وی ادامه داد: این سارقان با استفاده از سلاح سرد با تشکیل باندهای دونفره و سهنفره که میانگین سنی آنها 18 تا 27 سال بوده با پنج دستگاه خودروی پراید، سمند و پژو پارس و دو دستگاه موتورسیکلت با تردد در نقاط مختلف شهر، سد راه شهروندان شده و باتهدید سلاح سرد گوشی تلفن همراه، وجه نقد و سایر اموال آنان را سرقت میکردند. در مواقعی که شهروندان از خود مقاومت نشان میدادند، سارقان ضمن سرقت به جرح مالباختگان اقدام میکردند و متواری میشدند.

رئیس پلیس استان البرز خاطرنشان کرد: سارقان همچنین با موتورسیکلت در خیابانها پرسه میزدند و با شناسایی خودروهای تکسرنشین به تهدید آنها اقدام میکردند و اموالشان را به سرقت میبردند. سارقان در برخی مواقع با استفاده از یک دستگاه خودروی سمند در پوشش مسافربر، به سوار کردن زنان سالخورده اقدام کرده و در بین راه و با توسل بهزور، کیف پول و طلاهای مسافران را سرقت میکردند.

وی با اشاره به این که متهمان سابقه دار هستند، گفت: متهمان طی اقدامات گسترده پلیسی و چندین عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند و در بازجوییهای مأموران به بیش از صد فقره سرقت اعتراف کردند و تاکنون 20نفر از مالباختگان به پلیس مراجعه کرده اندکه پیشبینی میشود تعداد شکایتها بیشتر از این آمار باشد. به همین دلیل از شهروندان درخواست داریم درصورتیکه طی سه ماه گذشته از آنها اقدام به زورگیری شده است، به پلیس آگاهی استان البرز در کرج مراجعه کنند.

فرمانده انتظامی استان البرز به مجرمان هشدار داد از رفتارهای مجرمانه خود دست بردارند، چراکه پلیس در کوتاهترین زمان، آنها را دستگیر خواهد کرد. همچنین از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با سارقان زورگیر، اطلاعات آنها مانند چهره، شماره پلاک خودرو و... را به خاطر داشته باشند و در مقابلشان از خود مقاومت نشان ندهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها