زمانی پرداخت پولی بیش از سه میلیون تومان برای یک‌لپ تاپ، ولخرجی تمام‌عیاری به حساب می‌آمد و فقط کسانی که دنبال لپ‌تاپ‌های شرکت اپل یا همان مک‌بوک بودند حاضر یا مجبور به پرداخت چنین هزینه‌ای می‌شدند، اما حالا هر روز قیمت لپ‌تاپ‌های بسیار قدرتمند بیشتر می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۸۹۷۱

تا جایی که برای خرید یک لپ‌تاپ ویندوزی مایکروسافت به 12 میلیون پول نیاز دارید! در چنین شرایطی است که لپ‌تاپ‌های پیشنهادی ما با قیمت‌های پنج و شش میلیون تومانی در گروه محصولات به‌صرفه قرار می‌گیرند. پس اگر دنبال یک لپ‌تاپ قدرتمند، اما نه با قیمت‌های نجومی هستید، به این فهرست سه تایی سری بزنید.

راند اول

همان‌طور که در تصویر مشخص است، سه لپ‌تاپ زن‌بوک ux430un - b ایسوس، اسپایر A714 شرکت ایسر و آیدیاپد y700 شرکت لنوو سه گزینه ما برای این مقایسه هستند. در بین این سه گزینه، زن‌بوک ایسوس بهترین طراحی را دارد؛ بدنه‌ای از آلومینیوم که تنها 1.25 کیلوگرم وزن داشته، بسیار ظریف و زیبا طراحی شده و قطر آن تنها 16 میلی‌متر است. گزینه بعدی از نظر وزن لپ‌تاپ ایسر است که 2.4 کیلوگرم وزن دارد. اما شرکت‌کننده سنگین وزن این رقابت آیدیاپد لنوو است که با 3.5 کیلوگرم وزن در این کارزار حضور پیدا کرده است. البته این نکته را فراموش نکنید که این دستگاه 17 اینچی بوده و بزرگ‌ترین ابعاد را در بین سه گزینه دارد.

راند دوم

از آنجا که گفتیم سراغ لپ‌تاپ‌های قدرتمند رفته‌ایم، پس محصولات موردنظر باید از پس کارهای گرافیکی سنگین هم بربیایند. از همین رو هر سه دستگاه از کارت‌های گرافیکی NVIDIA بهره می‌برند. اما در بین سه گزینه، ایسر قدرتمندترین پردازنده گرافیکی را دارد. GeForce GTX 1050 Ti GDDR5 با چهار گیگابایت حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی یک مورد قدرتمند برای کارهای گرافیکی، بازی و ویرایش ویدئو است. یک پله پایین‌تر از ایسر، لپ‌تاپ لنوو قرار دارد که از پردازنده گرافیکی GeForce GTX 960M GDDR5 با چهار گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند. اختلاف این دو پردازنده آنقدر ناچیز است که قطعا در روند کار تاثیر چشمگیری ندارد. اما گزینه سوم مربوط به لپ‌تاپ ایسوس است که از پردازنده GeForce MX150 GDDR5 با دو گیگابایت حافظه استفاده کرده است. اما نگران نباشید؛ زیرا این پردازنده هم توان انجام کارهای سخت را دارد و فقط ممکن است مقدار بیشتری از حافظه رم دستگاه را اشغال کند.

راند آخر

از کارت گرافیک که بگذریم به مهم‌ترین بخش، یعنی پردازنده اصلی می‌رسیم؛ جایی که وجه مشترک هر سه لپ‌تاپ پردازنده‌های Core i7 شرکت اینتل است. البته با وجود این‌که هر سه دستگاه از پردازنده مشابهی استفاده می‌کنند، اما اختلاف‌هایی با یکدیگر دارند. به شکلی که باز هم لپ‌تاپ ایسر با محدوده سرعت پردازنده 2.8 گیگاهرتز به بالا در جایگاه اول قرار می‌گیرد. دو پردازنده دیگر از نظر سرعت پردازش با هم برابر هستند و با سرعت 2.5 و 2.8 گیگاهرتز تجربه کاربری مشابهی را ایجاد می‌کنند. اما باز هم لنوو با توجه به حافظه کش شش مگابایتی، جلوتر از ایسوس چهار مگابایتی قرار می‌گیرد. پس اگر طراحی و وزن برایتان مهم‌تر است و اختلاف‌های میلی‌متری سخت‌افزاری به چشمتان نمی‌آید، ایسوس گزینه موردنظر شماست، اما اگر قدرت برایتان حرف اول را می‌زند در انتخاب لپ‌تاپ ایسر شک نکنید. یک مساله دیگر هم وجود دارد: قیمت؛ جایی که لپ‌تاپ لنوو به گزینه موردنظر
تبدیل می‌شود.

آرش جهانگیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها