پرسپولیس و سپاهان فردا مهم‌ترین بازی هفته را در تهران برگزار می‌کنند. بازی رفت این دو تیم خاطرات تلخی را برای هر دو تیم زنده می‌کند. بازی رفت دو تیم یکی از زیباترین دیدارهای فوتبال در 20 سال اخیر بود. سپاهان کرانچار و پرسپولیس برانکو در آن بازی یک کلاس بالاتر از فوتبال ایران بودند. یک فوتبال ناب و زیبا و جذاب و پرحادثه. اما پنج روز بعد از آن تساوی 2-2 هر دو تیم شکست خوردند.
کد خبر: ۱۱۱۸۵۵۲

پرسپولیس در ابوظبی مقابل الهلال چهار گل خورد و سپاهان هم در برابر نفت حاشیهزده و پربحران، تن به شکست داد. حالا بعد از گذشت یک نیم فصل، این دو تیم باز هم در برابر هم قرار گرفتند. در حالی که دیگر خبری از کرانچار نیست و طاهری مدیر باشگاه هم جدا شده است. حالا سپاهان با وضعیتی کاملا متفاوت در برابر پرسپولیس قرار میگیرد. در حالی که منصور ابراهیمزاده برای نیمکت این تیم انتخاب شده و باشگاه هم شکلی جدید پیدا کرده است. اما پرسپولیس برانکو بجز از دست دادن مهدی طارمی تغییر دیگری نکرده است.

برانکو بدون طارمی همچنان در حال تاختن در میدان لیگ برتر است و هواداران این تیم از نیمفصل خود را برای قهرمانی آخر فصل مهیا میکنند. آنها البته یک نگرانی بزرگ دارند. اینکه محرومیت از پنجره نقل و انتقالات زمستانی که به پنجره تابستانی هم کشیده میشود، پرسپولیس را در لیگ قهرمانان آسیا دچار مشکل کند.

ابراهیمزاده؛ مرد مساویها

منصور ابراهیمزاده سرمربی جدید سپاهان بعد از مدتی دوری باید در اولین قدم با پرسپولیس بازی کند. تیمی که تا قبل از بازی فردا 13 بار به عنوان سرمربی مقابل آن قرار گرفته است. ابراهیم زاده یکی از پرافتخارترین مربیان ایرانی در سالهای گذشته بوده است.

او به عنوان سرمربی تا به حال دو نایب قهرمانی در لیگ برتر، یک قهرمانی در جام حذفی و یک نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا دارد.

دستیار پرافتخار

ابراهیمزاده ابتدا به عنوان کمک مربی در این فوتبال مطرح شد. در دومین دوره لیگ برتر که دستیار فرهاد کاظمی بود همراه این تیم قهرمان لیگ برتر شد.

او از این تیم به ذوبآهن رفت و نایب قهرمانی لیگ برتر را هم تجربه کرد. او بعد از سه سال که به سپاهان برگشت به عنوان دستیار و کمک لوکا بوناچیچ یک قهرمانی جام حذفی و یک نایب قهرمانی آسیا را نیز تجربه کرد.

رکورددار ایرانی

منصور ابراهیمزاده را میتوان تنها مربی ایرانی دانست که دو بار فینال لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرده است. او یک بار در سال 2007 با سپاهان و یک بار در سال 2010 با ذوبآهن به فینال رسید.

منصور ابراهیمزاده در 13 مسابقهای که با تیمهای مختلف برابر پرسپولیس انجام داده، فقط یک بار موفق به برد شده است. 8 مساوی و 4 باخت دیگر نتایج او مقابل سرخهاست. تنها برد او به دور برگشت لیگ هشتم مربوط میشود که در آن تیم افشین پیروانی را 3 بر یک شکست داد.

بخت بد مشکیپوشان

مشکیپوشان مدتهاست خود را آماده لیگ یک میکند. امروز و در بازی مقابل گسترش فولاد در تبریز، یک شکست میتواند بخت سیاهجامگان را از این هم سیاهتر کند. فیروز کریمی که گسترش فولاد را در وضعیتی نامناسب و قعر جدولی تحویل گرفت، حالا در حالی که در نیمه بالایی جدول قرار دارد در برابر سیاهجامگان قرار میگیرد.

فیروز کریمی خوب میداند که رضا عنایتی و تیمش چه حال و روزی دارند. او بارها تیم‌‌هایی در ااین وضعیت را تحویل گرفته و حال و هوای رختکن و شرایط روحی چنین تیمهایی را میداند.

تیمهای بیتماشاگر تهرانی

نفت و پیکان هر دو تهرانی هستند؛ اما هر دو بی‌‌تماشاگر. پیکان هفتههاست که برد را تجربه نکرده و اگر این بازی را هم با ناکامی پشت سر بگذارد، تعداد هفتههای پیاپی ناکامی این تیم دو رقمی میشود. همین مورد مجید جلالی را کلافه کرده و به دنبال راهی برای بیرون آمدن از این بحران طولانیمدت است. اما نفت از زمان آمدن هومن افاضلی رو آمده و نتایج خوبی گرفته. همین نتایج، نفتیها را حتی به شکست پیکان هم امیدوار کرده که اگر این اتفاق بیفتد، بدشانسیهای خودروسازان کامل خواهد شد.

بازی مرگ و زندگی

در هوای لطیف این روزهای شهر رشت، علی کریمی به روزهای بدون بحران فکر میکند. استقلال خوزستان تیم 18 امتیازی و رده پانزدهمی فردا در رشت مهمان تیم 19 امتیازی و رده چهاردهمی سپیدرود رشت است.

هر تیمی که از بازی فردا 3 امتیاز بگیرد به ماندن امیدوار میشود و علی کریمی نمیخواهد تیم بازنده، سپیدرود رشت باشد. تیم او در آخرین بازی، شکست بدی را در آبادان تجربه کرد و حالا میخواهد در خانه برنده شود. البته استقلال خوزستان هم تیمی نیست که بشود راحت آن را شکست داد.

باز هم تارتار و دایی

یک بار مواجهه دایی و تارتار در برنامه 90 حسابی اهالی فوتبال را شوکه کرد ولی گذشت زمان این کدورت را از بین برد تا «یخ» روابط این دو نفر آب شود. حالا دو تیم با وضعیتی کاملا متفاوت در برابر هم قرار گرفتهاند.

پارس جنوبی که در نیم فصل اول برای صدرنشینی مبارزه میکرد، حالا با 33 امتیاز در رده پنجم جدول است و سایپا به لطف امتیاز دیدارهای اخیر، با 34 امتیاز یک پله بالاتر از پارس ایستاده است. 3 امتیاز بازی فرداشب در جم میتواند تکلیف دو تیم را برای ادامه مسیر تا پایان فصل مشخص کند.

آزمون سخت ساغلام

ساغلام سرمربی جدید تراکتورسازی در اولین آزمون در برابر سیاه جامگان قرار گرفت و به تساوی رضایت داد. حالا او در دومین آزمون باز هم در برابر تیمی مشهدی قرار میگیرد؛ اما این بازی دشوارتر از بازی اول است. پدیده تیمی به مراتب بهتر از سیاهجامگان است. البته زیبایی فوتبال به دلیل غیسر قابل پیش بینی بودن آن است و شاید تراکتورسازی از این بازی سخت
3 امتیاز را بگیرد. بازی تراکتورسازی مقابل پدیده بیتردید بازی زیبایی خواهد شد چون رضا مهاجری و تیمش مانند تراکتورسازی به فوتبال هجومی فکر میکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها