خطر کمبود انرژی در کمین انگلیس

تصمیم انگلیس برای ترک اتحادیه اروپا اگر بدرستی مدیریت نشود، احتمالا این کشور را با ریسک کمبود تامین انرژی و قیمت‌های بالاتر مواجه می‌سازد.
کد خبر: ۱۱۱۸۳۶۸

به گزارش ایسنا، انگلیس حدود 5 تا 6 درصد برق خود را از طریق اتصالات نیرو با فرانسه، هلند و ایرلند وارد میکند در حالی که 40 درصد گاز مورد نیاز این کشور از طریق خط لوله اروپایی و نروژی تامین میشود. براساس گزارشی که از سوی کمیته اتحادیه اروپایی مجلس اعیان انگلیس منتشر شد، احتمال دارد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به افزایش هزینه تجارت انرژی منجر شود که به نوبه خود قیمتی را که از سوی مصرفکنندگان برای امنیت انرژی پرداخت میشود، افزایش میدهد. انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا ممکن است در صورت شرایط جوی نامساعد یا قطعی غیرمنتظره تولید نیرو، در برابر کمبود انرژی آسیبپذیرتر شود. این کمیته که اعضای آن از میان احزاب سیاسی اصلی انتخاب شدهاند، اعلام کرد موضع دولت در مذاکرات برگزیت برای رد کردن نقش دیوانعالی اروپا، موانع سیاسی و قابل توجهی را برای ماندن انگلیس در بازار انرژی اتحادیه اروپا ایجاد میکند. این قانونگذاران از دولت خواستند سیاست پس از دوران برگزیت را در صورتیکه ناچار شود این بازار را ترک گوید، روشن کند. موسسه مطالعات انرژی آکسفورد در سپتامبر اعلام کرد، بازارهای انگلیس پس از برگزیت احتمالا از اروپا جدا میشوند، زیرا این کشور نظارت بروکسل را نمیخواهد. این ریسک وجود دارد که به دلیل متفاوت بودن سیستمهای رگولاتوری، حجم تجارت نیرو کاهش پیدا کند و قیمتها افزایش یابد.

لایحه خروج از اتحادیه اروپا قرار است هفته آینده در مجلس اعیان به بحث گذاشته شود و رابین تورسون، رئیس کمیته انرژی و محیطزیست اتحادیه اروپای مجلس اعیان قصد دارد متممی را برای ماندن انگلیس در بازار انرژی اتحادیه اروپا و بهکارگیری یک سیستم مشابه نروژ برای حل اختلافات که تصمیمات دیوان عالی اروپا را میپذیرد، پیشنهاد کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها