خشم سعودی‌ها از رای AFC به نفع قطر

شکایت بی‌منطق به دادگاه CAS

صدور رای به نفع قطر باعث خشم سعودی‌ها از کنفدراسیون فوتبال آسیا شده است.
کد خبر: ۱۱۱۷۵۵۹

به دنبال اعتراض عربستان و امارات از سفر به قطر در مسابقات لیگ قهرمانان، کنفدراسیون فوتبال آسیا رای نهایی خود را اعلام کرد. رای این بود که تیمهای عربستانی و اماراتی موظف هستند در خاک قطر به میدان بروند، تصمیمی که باعث شده عربستانیها بشدت خشمگین شوند. آنها که انتظار داشتند کنفدراسیون فوتبال آسیا یک رای مشابه رای صادر شده برای ایران را اعلام کند تصمیم گرفته اند به دادگاه CAS شکایت کنند تا حق خودشان رابه این شکل بگیرند!

حقی که البته هیچ وجاهت قانونی ندارد. طبق قوانین فیفا، سیاست جایی در ورزش ندارد و بدون شک اگر عدالتی باشد و اگر دلارهای عربستانی سبیل مقامات فیفا را چرب نکند این رای نباید تغییری کند. پیش از این مسئولان فدراسیونهای عربستان و امارات تهدید کرده بودند اگر رای به نفعشان نباشد از لیگ قهرمانان کنار خواهند کشید! این در حالی است که طبق شنیدهها قرار است رای بازیهای ایران و عربستان هم امروز اعلام شود و باید منتظر نشست و دید که دیپلماسی ورزشیهای ما تا کجا جواب خواهد داد و آیا مثل سالهای قبل بازی در زمین بیطرف تصویب میشود یا اینکه تیمهای دو کشور در خاک خودشان از حریف میزبانی خواهند کرد.

مفسر عربستانی: ضعیفتر از این AFC ندیدهام!

یک مفسر عربستانی در واکنش به رأی کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر لغو بازی در زمین بیطرف مدعی شد ضعیفتر از این کنفدراسیون ندیده است. فهد بارباع گفت: رأی منفی کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا به برگزاری دیدار تیمهای عربستانی و اماراتی با حریفان قطری خود در زمین بیطرف از طرف یک دادگاه نیست و ما میتوانیم شکایت خود را به CAS (دادگاه بینالمللی حکمیت ورزش) ارائه کنیم.

این مفسر عربستانی افزود: تاکنون ضعیفتر از این کنفدراسیون فوتبال آسیا ندیدهام و دلیل آن هم کنارهگیری رئیس AFC از رأیگیری است. هر چند که او تمام داستان مربوط به درخواست عربستان و امارات را میدانست. کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا با 14 رأی موافق، مخالفت خود را با برگزاری بازی تیمهای عربستانی و اماراتی با حریفان قطری در زمین بیطرف به صورت رسمی اعلام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها