بر اساس رکورد‌های ثبت شده در کتاب گینس، بلندترین مرد کره زمین با کوتاه‌ترین زن کره زمین در کشور مصر با یکدیگر ملاقات کردند.
کد خبر: ۱۱۱۷۲۰۰

به گزارش مصر، سلطان کاسن که اصالتا ترکیهای است با 5/246 سانتیمتر قد بلندترین مرد جهان است؛ همچنین «Jyoti Amge» با اصالت هندوستانی و 8/62 سانتیمتر قد، کوتاهترین زن جهان نام گرفته است.

رکورد هر دوی این افراد در سال 2011 در کتاب گینس ثبت جهانی شد؛ کارشناسان بهداشتی باور دارند، بلند قدی بلندترین مرد جهان ناشی از تولید بیش از حد هورمون رشد است که به عنوان اختلال «pituitary gigantism» شناخته میشود.

انجمن گردشگری مصر از این رکوردداران برای توسعه و بهبود گردشگری این کشور دعوت کرده است.

جورابهای اردکنشان آقای نخستوزیر

رویترز نوشت: جاستین ترودو، نخستوزیر کانادا در نشست رسمی اجلاس اقتصادی داووس که در سوئیس برگزار میشود، جورابهایی با طرح اردک به پا کرده است. ترودو همیشه با جورابهای غیرمتعارفی که در مراسم و اجلاس رسمی به پا میکند، دوربین رسانهها را به سمت خود جلب میکند.

رونمایی از سریعترین خودروی جهان

یک خاندان جواهرساز ادعا میکنند سریعترین ابرخودروی جهان را در نمایشگاه اتومبیل ژنو رونمایی میکنند. حداکثر سرعت این خودرو 500 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

به گزارش مهر، نام «Corbellati» مانند «فراری» یا «بوگاتی» یادآور خودرویی قدرتمند در ذهن مخاطب نیست. این در حقیقت نام خانوادگی خاندانی از جواهرسازان و هنرمندان است که ادعا میکنند سریع ترین خودروی جهان را ساختهاند.

این خانواده یک ابرخودرو با ظاهری کلاسیک ساخته اند که موتور 8 سیلندر با گنجایش9 لیتر دارد. خودروی مذکور «موشک» (Missile) نام گرفته و قرار است در نمایشگاه «Geneva Motor Show» رونمایی شود.

در همین راستا برخی کارشناسان تخمین میزنند این خودرو احتمالا رکورد جهانی سرعت را از «Koenigsegg Agera RS» برباید.

شرکت تولید کننده این خودرو اعلام کرده قدرت ابرخودروی «موشک» 1800 اسب بخار است و چرخهای عقب آن نیز متحرک هستند و خودرو شش دنده دارد.

همچنین بالاترین سرعت آن 500 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. ظاهر خودرو نیز شبیه خودروهای مسابقه در دهه 1960 و ارتفاع سقف آن تا زمین 1170 میلی متر محاسبه شده است.

ماجرای پهپاد و کفشهای مسی

کفشهای جدید لیونل مسی، ستاره آرژانتینی تیم بارسلونا با پهپاد به دست او رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم رونمایی از کفشهای جدید لیونل مسی، ستاره آرژانتینی تیم بارسلونا برگزار شد. نکته جالب این مراسم شیوه اهدای کفشها به او بود. کفشهای مسی با یک پهپاد( هواپیمای کوچک بدون سرنشین) به او داده شد. ستاره 30 ساله تیم بارسلونا در فصل جاری عملکرد فوق العادهای داشته و 26 گل برای تیمش به ثمر رسانده است. مسی 10 درصد از گلهای تاریخ باشگاه بارسلونا را زده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها