جزئیات کامل برنامه اینفانتینو در تهران

از دیدار با روحانی تا دربی

جیووانی اینفانتینو رئیس ایتالیایی ـ سوییسی فیفا قرار است روز دهم اسفند ماه به تهران بیاید. او در زمان حضوریک روزه در تهران برنامه‌های متنوعی دارد که باید دید به همه آنها می‌رسد یا خیر.
کد خبر: ۱۱۱۷۰۹۸

قرار است روز اول با دیدار با دکتر حسن روحانی، رئیسجمهور آغاز شود. دیدار با روحانی در پاستور و ساختمان ریاست جمهوری انجام خواهد شد. در این دیدار مسعود سلطانیفر، وزیر ورزش و همینطور مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، رئیس فدراسیون بینالمللی فوتبال را همراهی خواهند کرد.

اینفانتینو سپس به مرکز ملی فوتبال خواهد رفت تا برنامههای فشرده او آغاز شود. بازدید از جشنواره فوتبال بانوان یکی از مهمترین برنامههای اوست. او در اجلاس اخیر نمایندگان 20 کشور در هلند در مورد فوتبال بانوان با تاج صحبتهای مفصلی انجام داد. رئیس فیفا با ساختمان PEC هم سری خواهد زد که البته این دیدار با حضور کارلوس کیروش برگزار میشود. کیروش برای کارگاه آموزشی مربیان تیمهای حاضر در جام جهانی روسیه طی روزهای سهشنبه و چهارشنبه (8 و 9 اسفند) در سوچی روسیه بسر میبرد و عصر چهارشنبه به تهران خواهد آمد تا روز پنجشنبه در PEC با اینفانتینو دیدار کند.

کلنگ ساختمان جدید فدراسیون فوتبال در ضلع شمال غربی مرکز ملی فوتبال ایران با حضور رئیس فیفا زمین خواهد خورد تا فدراسیون فوتبال بزودی به مکان جدید انتقال پیدا کند. تردد به ساختمان فعلی فدراسیون فوتبال برای بسیاری از اهالی فوتبال سخت است و مشکلات مختلفی را به وجود آورده است. با انتقال ساختمان به محل جدید جدا از آنکه همه فعالیتهای فوتبال به صورت مجتمع در یک منطقه هدایت میشود، مشکلات فعلی بخصوص جای پارک خودروها نیز از بین خواهد رفت.

رئیس 47 ساله فیفا بسیار فوتبالی است و دوست دارد مانند آنچه در سفر اخیر او به خاورمیانه اتفاق افتاد، لباس ورزشی بپوشد و به میدان برود. برای این منظور دو تیم با حضور ستارگان اخیر فوتبال ایران از علی دایی گرفته تا مهدی مهدویکیا و وحید هاشمیان رودرروی هم قرار خواهند گرفت تا رئیس فیفا هم در این دیدار دوستانه، پایی به توپ بزند و هنر خود را در فوتبال به رخ بکشد.

اینفانتینو سپس به مجموعه ورزشی آزادی خواهد رفت تا دربی 86 را از نزدیک ببیند. قرار است هواداران دو تیم پرطرفدار فوتبال ایران با طرحهای موزاییکی به رئیس فیفا خوشامد بگویند. فدراسیون فوتبال برای این دیدار برنامههای مختلفی را در نظر گرفته که یکی از آنها دست دادن رئیس فیفا با بازیکنان و داوران بازی است.

کنفرانس مطبوعاتی هم برای اینفانتینو در نظر گرفته شده است که بعد از بازی انجام میشود و در آن درباره فضای حاکم بر فوتبال ایران و مسائل مربوط به آن گفتوگو خواهد شد. ضیافت شام آخرین بخش برنامههای اینفانتینو در تهران است که با حضور شخصیتهای مختلف برگزار خواهد شد. رئیس فیفا بعداز ضیافت شام به فرودگاه خواهد رفت تا با جت اختصاصی خود به سوئیس برگردد.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها