اکبر احدی، سرمربی تیم ملی بوکس آینده را ترسیم کرد

هدف؛ روی رینگ رفتن در المپیک 2020

بوکس ایران این روزها شرایط جدیدی را تجربه می‌کند. پس از سال‌ها که ناطق نوری ریاست فدراسیون را به عهده داشت حالا رئیس تغییر کرده و خیلی‌ها انتظار دارند اتفاقاتی تازه برای این فدراسیون بیفتد؛ بخصوص برای تیم ملی بزرگسالان که ملی پوشانش حسابی توی چشم هستند. به همین بهانه با اکبر احدی، سرمربی تیم ملی بوکس تماس گرفتیم تا از او درباره مسائلی مختلف که پیش روی تیم آنها و فدراسیون‌شان است سوال کنیم.
کد خبر: ۱۱۱۶۷۴۸

خیلیها منتظر اتفاقات تازه در بوکس هستند. میخواهیم کمی از شرایط فعلی برای ما بگویید.

خب پس از هر تغییری قطعا همه منتظر یک اتفاقی هستند، اما این اتفاق یکدفعه رخ نمیدهد. در حال حاضر و برای تیم ملی بزرگسالان را عرض میکنم که سه مرحله اردو برگزار شده است و ما برای این که در مسابقات بینالمللی حضور داشته باشیم باید بتوانیم مهارتهای بوکسورهای خودمان را تقویت کنیم. حضور دراین مسابقات است که نقاط ضعف و قوت ورزشکاران را نمایان میکند، استرسها را کاهش میدهد و سطح فنی آنها را بالا میبرد. فرد باید با حریفان مختلف مسابقه بدهد تا به آن سطح از آمادگی بالا برسد.

ظاهرا قرار بوده اردویی مشترک با بلغارستان داشته باشیم.

البته به احتمال فراوان نمیتوانیم در اردوی مشترک بلغارستان حضور یابیم، چراکه بسیاری از نفرات ما سرباز هستند و کار خروجی آنان هنوز درست نشده است. با این حال حتما در مسابقات صوفیه روی رینگ میرویم؛ چرا که همانطور که گفتم حضور در این مسابقات است که باعث میشود ورزشکاران چهره شوند. سه سال قبل سجاد محمدپور با حضور در همین تورنمنت شناخته شد و جواز حضور در مسابقات نیمه حرفهای را کسب کرد.

در حال حاضر مهمترین مسابقه پیش روی بوکس ایران بازیهای آسیایی است. برنامه شما برای حضور در این رقابتها چیست؟

به نظر میرسد کمیته ملی المپیک دراین دوره از رقابتها به دنبال کیفیت است. آنها میخواهند نفراتی را به بازیهای آسیایی اعزام کنند که شانس مدال داشته باشند. به همین دلیل ما نیز در وزنهایی بوکسور میفرستیم که شانس مدال داشته باشیم. با این حال باید به شما بگویم هدف فدراسیون بوکس کسب سهمیه مناسب و موفقیت در المپیک 2020 است و با نفرات جوانی که داریم، میتوانیم به این هدفمان برسیم.

بوکس ما زمان زیادی است تغییرات آنچنانی نداشته است؛ چه در راس فدراسیون(که بتازگی اتفاق افتاد) چه در بین ملیپوشان و...

ما که نمیتوانیم یکدفعه همه چیز را تغییر بدهیم. هر تغییری مستلزم شرایط خاص خودش است. ما دربازیهای آسیایی قبلی زمان زیادی نداشتیم و مجبور به استفاده از با تجربهها بودیم، اما این بار زمان داریم. با این حال باز هم میگویم که نمیتوانیم یکدفعه تیم را جوان کنیم و از حضور باتجربهها بهرهای نبریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها