نظام‌های انتقال وجه بین‌المللی مانند سوئیفت، به دلیل امنیت پایین و هزینه بالا و همچنین دخالت شخص ثالث، مشکلاتی را در مبادلات بین‌المللی ایجاد کرده است. صنعت بانکداری با حرکت به سمت فناوری بلاک چین به‌دنبال اصلاح این مشکلات است.
کد خبر: ۱۱۱۶۲۵۲

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد مقاومتی پس از سالها رکود در بخش بانکداری سنتی، اکنون تغییرات عمدهای در حال انجام است. همانطور که جهان بهطور فزایندهای به سمت یک آینده دیجیتالی حرکت میکند، تکنولوژی جدید مالی نیز در حال خلق شکلهای جدیدی از نحوه انجام امور بانکی است. در حال حاضر بانکها و شرکتهای ارائهدهنده تکنولوژی مالی خدمات خود را مدرنیزه میکنند و در تلاش هستند انجام عملیات را دیجیتالی کنند. با اینحال نوآوری واقعی هنگامی آغاز خواهد شد که آنها تمرکز خود را بر بهبود نظامهای قدیمی و جایگزین کردن فناوریهای جدید اختصاص دهند.

یکی از مهمترین خدمات مالی برای تجارت، توانایی ارسال سریع، امن و مقرون به صرفه نقل و انتقالات مالی بینالمللی است. امروزه شرکتها بهطور عمده از نظام پرداخت سوئیفت برای ارسال و دریافت وجه در معاملات بینالمللی استفاده میکنند. در حالی که این روش مزایای خاص خود را دارد، با این حال فناوریهای جدیدی وجود دارند که این نظام و شیوه قدیمی نقل و انتقالات مالی را به چالش میکشند.

در حال حاضر نظام پرداخت سوئیفت رایجترین روش برای انتقال وجه بینالمللی است. بیش از 11 هزار مؤسسه مالی در سطح جهان از این نظام پرداخت استفاده میکنند. این تعاونی متعلق به اعضای خود است که گرچه مزایایی دارد اما در کنار آن معایب بسیاری نیز دارد. مزایای اصلی سوئیفت این است که توانایی انتقال وجوه به هر نقطه از دنیا را فراهم میکند. سوئیفت نظام شناختهشده و مورد اطمینانی برای تبادل اطلاعات نقل و انتقالات پولی محسوب میشود که از استاندارد بالا و حداقل ریسک برخوردار است. معایب اصلی این سیستم نیز این است که پردازش معاملات به کندی انجام میشود و ممکن است تا 5 روز کاری به طول بینجامد. برای انجام یک معامله چندین بانک درگیر هستند که هزینهها را افزایش میدهد. همچنین با استفاده از این سیستم هزینههای تبدیل ارز نیز به کل مبلغ هزینه افزوده میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها