در روزهای سرد زمستانی، سوپ بهترین پیش‌غذا و کمک‌کننده به پرانرژی‌تر شدن بدن است.
کد خبر: ۱۱۱۴۸۸۰

مواد لازم برای 4 نفر:

کدو حلوایی خرد شده: 400 گرم / کرفس: یک عدد / سیب درختی: یک عدد / سیب زمینی متوسط: یک عدد / تره‌فرنگی: یک عدد / خامه: 50 گرم / زنجبیل تازه: به میزان لازم / نمک، فلفل سیاه و جوزهندی: به میزان لازم / قرص فشرده آب سبزیجات: یک عدد / جعفری و گشنیز برای تزئین: به میزان لازم

کدو را از پوست جدا کرده و خرد می‌کنیم. سیب درختی، سیب‌زمینی، کرفس را نیز به قطعات کوچک ریز می‌کنیم. تره فرنگی را نیز خرد کرده و با کمی کره و روغن تفت داده و بعد کرفس، سیب درختی، سیب‌زمینی و زنجبیل را به تره اضافه و همه را یک تفت کوچک می‌دهیم. پس از تفت مقدار کمی آب و یک قرص فشرده آب سبزیجات را اضافه کرده و می‌گذاریم آرام آرام سبزیجات پخته شود. پس از پخت کامل با غذاساز همه مواد را میکس کرده، نمک، فلفل و کمی خامه اضافه کرده و چند دقیقه می‌گذاریم تا سوپ جا بیفتد. هنگام سرو با کمی گشنیز یا جعفری آن را تزئین می‌کنیم.

بیف با سس خردل و پسته (آمریکایی)

بیف با سس خردل و پسته یک غذای مجلل آمریکایی است که معمولا در مناسبت‌های مهم خانوادگی یا شب کریسمس تهیه می‌شود.

مواد لازم برای 8 نفر:

گوشت دنده کبابی گاو: 2 کیلوگرم / مغز پسته: 250 گرم / جعفری خردشده: یک فنجان / خمیر نان: 70 گرم / خردل: 2 قاشق غذاخوری / تخم‌مرغ: 2 عدد / آب مرغ: 3 پیمانه / آب به: 2پیمانه

برای شروع کار، فر را با دمای 200 درجه سانتی‌گراد گرم کنید.

بعد پسته، جعفری و خمیر نان خرد شده را در مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید تا کاملا خرد شود. خردل و تخم‌مرغ را اضافه کنید و هم بزنید تا خوب ترکیب شود و نمک و فلفل بزنید. بیف‌ها را در کنار هم قرار داده و با هم به‌وسیله نخ گره بزنید و داخل سینی فر قرار دهید. مخلوط پسته را روی بیف بریزید و فویل روی آن بکشید و ده دقیقه در فر قرار دهید تا کمی کبابی شود. سپس دمای فر را تا 180 درجه کم کنید و اجازه دهید گوشت کاملا بپزد. بیف کاملا پخته را در بشقاب مخصوص سرو قرار دهید. آب مرغ و به را روی شعله متوسط گرم کنید و هم بزنید. سپس شعله را کم کنید و بگذارید 5 تا 10 دقیقه بجوشد و غلیظ شود و نمک و فلفل بزنید و بیف را با این سس سرو کنید.

پلو اسپانیایی اروز تاپادو

اروز تاپادو یک پلوی اسپانیایی است که اتفاقا به ذائقه ما ایرانی‌ها بسیار نزدیک است و تهیه آن برای ناهار یک روز تعطیل در کنار خانواده پیشنهاد خوش‌طعم و سریعی است.

مواد لازم برای 6 نفر:

برنج سفید: 6 پیمانه / مخلوط نخودسبز و ذرت پخته: 6 قاشق / هویج ریز خردشده: یک‌دوم فنجان / گوشت چرخ‌کرده: 500 گرم / روغن مایع: یک‌چهارم فنجان / پیاز بنفش خردشده: یک عدد / سیر خردشده: 2 حبه / رب گوجه‌فرنگی: یک قاشق غذاخوری / کشمش: یک‌سوم فنجان / زیتون سیاه خردشده: یک‌سوم فنجان / تخم‌مرغ آب‌پز خردشده: 2 عدد/ جعفری خردشده: 2 قاشق غذاخوری / نمک و فلفل: به مقدار لازم

پیاز را در روغن سرخ می‌کنیم. وقتی کمی سبک شد، سیر را اضافه کرده و تفت می‌دهیم. گوشت چرخ‌کرده را اضافه و سرخ می‌کنیم. در آخر رب را افزوده و کمی آب می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم چند دقیقه بپزد. کشمش، زیتون، تخم‌مرغ آب‌پز و جعفری را اضافه کرده و حرارت را خاموش می‌کنیم.

برنج را از قبل خیس کرده و همراه با نخود سبز، هویج، ذرت و کمی روغن دم می‌کنیم. برای سرو مقداری برنج و بعد هویج و نخود فرنگی را در ته ظرف گودی که از قبل چرب شده ریخته و به ته ظرف فشار می‌دهیم. بعد یک لایه مخلوط گوشت روی آن می‌ریزیم و دوباره برنج و سبزیجات را ریخته و فشار می‌دهیم و این کار را تا پر شدن ظرف و تمام شدن مواد ادامه می‌دهیم. بعد کاسه را به آرامی در بشقاب برگردانده و سرو می‌‎کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها