امروز رئیس فدراسیون بسکتبال معرفی می‌شود

دو دستگی در وزارت ورزش

یکی از پرالتهاب‌ترین مجامع فدراسیون‌های ورزشی امروز برگزار می‌شود . جایی که قرار است رئیس فدراسیون بسکتبال برای مدت چهار سال انتخاب شود.
کد خبر: ۱۱۱۲۳۵۶

مجمع انتخاباتی فدراسیون بسکتبال ساعت 10 صبح امروز برگزار میشود و مدعیان اصلی رسیدن به صندلی ریاست توپ و سبد که تعدادشان به اندازه انگشتهای یک دست هم نیست باید رای مجمع فدراسیون را بگیرند.

24 نفر برای حضور در مجمع انتخاباتی فدراسیون بسکتبال ثبت نام کردند که از میان آنها 15 نفر صلاحیتشان برای حضور در مجمع فردا تائید شد. رضا مهندسی، جواد داوری، بهروز منتقمی، سید مهرداد هاشمی، رمضانعلی دولو، مهرداد آگین، مازیار ناظمی، سیدحسن طباطبایی، کرمالله علیمرادی، رضا درویش، رامین طباطبایی، حسن میرزاآقابیک، داریوش سلیمی و محمد رضاعلی نفرات تائید شده هستند و جز علیپور که اعلام انصراف کرده است باقی در مجمع انتخاباتی شرکت خواهند کرد. هر چند تعدادی هم به طور غیر رسمی انصراف دادند و به مجمع امروز نمیآیند.

آنطور که پیشبینی میشود رقابت بین سه یا چهار نامزد است و باقی به نفع دیگری یا بدون نام آوردن از کسی کنار خواهند کشید اما رقابت بین مدعیان زیاد است و باید دید در نهایت صاحبان رای مجمع بالاخره چه تصمیمی میگیرند. دو سال پیش هم منتقدان حضور مشحون در فدراسیون بسکتبال زیاد بودند اما مجمع با رای به مشحون خلاف جریان منتقدان حرکت کرد تا اینکه این روزها منتقدان با یادآوری اتفاقات دو سال پیش به رایدهندگان هشدار بدهند مراقب منفعتطلبیهای فردی در این انتخابات باشند.

مدعیان اصلی رقابت

آنطورکه پیشبینی میشود رقابت بین تعداد کمی از نامزدهای انتخاباتی خواهد بود که در نهایت تقابل بین مدیران وزارتی و مدیران بسکتبالی است.

حسن میرزاآقابیک ابتدا تائید صلاحیت نشد اما بالاخره مجوز حضورش در انتخابات شنبه را گرفت و قرار است که در مجمع حضور پیدا کند. رئیس انجمن راگبی بهعنوان مدیری بسکتبالی وارد میدان شده و مدعی شده برنامه زیادی برای بسکتبال در سر دارد اما اگر مثل گذشته باشد او در روز مجمع انصراف خواهد داد و ترجیح میدهد یک مدیر بسکتبالی دیگر تا انتها در رقابت بماند.

رامین طباطبایی برنامههایش را به هیاتهای استانی داده است و گفته برنامه کلان اقتصادی دارد. او از مدیران بسکتبالی است اما در وزارت ورزش و جوانان هم پست دارد و زیرشاخه معاونت قهرمانی در پایگاه استعدادیابی وزارتخانه است.

دیگر مدیر بسکتبالی رضا مهندسی است. او که خود را یک مدیر اقتصادی معرفی میکند در برنامههایش تاکید کرده که نگران تزریق پول به بسکتبال نیست چون از این نظر مشکلی ندارد و میخواهد دغدغههای دیگرش را در این رشته ازبین ببرد. مهندسی در زمان ریاست علی غضنفری در بسکتبال فعالیت زیادی در فدراسیون داشت و با آمدن مشحون نیز به فعالیتش ادامه داد اما اندک اندک از فدراسیون مشحون دور شد.

حسن طباطبایی رئیس مجموعه ورزشی آزادی دیگر نامزد وزارتی است. نزدیکان طباطبایی مدعی شدهاند که او در استانها فعالیت زیادی کرده است و نامش در کنار مشحون میآید. به نظر میرسد حسن طباطبایی بیشاز اینکه گزینه وزارت ورزش باشد گزینه مشحون است. حال اینکه کدام طباطبایی به وزارت ورزش نزدیک است یا اینکه در ساختمان سئول دودستگی ایجاد شده یا نه، مشخص نیست اما کاملا مشخص است که هر دو در انتخابات خواهند ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها