یک عکس، یک متن

صحرا سفیدپوش شد!

برای سومین بار در مدت حدود 40 سال در بخش‌هایی از صحرای بزرگ آفریقا برف بارید.
کد خبر: ۱۱۱۲۰۶۶

به گزارش ایسنا، بارش برف در منطقه «عین صفراء» آغاز شد و ارتفاع آن حدود 40 سانتیمتر بوده هرچند به دلیل افزایش دما بسرعت آب شد. به نوشته روزنامه ایندیپندنت، این سومین بار در مدت حدود 40 سال است که منطقه عین صفراء موسوم به «دروازه صحرا» شاهد بارش برف بوده است.

ثروتمندترین فوتبالیست جهان

فایک بولکیا، بازیکن جوان اهل برونئی باشگاه لسترسیتی، ثروتمندترین فوتبالیست حال حاضر دنیاست.

به گزارش ایلنا، وقتی صحبت از ثروت در فوتبال میشود، ذهن همه به سمت رونالدو، مسی، نیمار و دیگر فوتبالیستهای درجه یک دنیا میرود که در باشگاههای بزرگ و متمول اروپایی بازی میکنند؛ اما اشتباه نکنید. ثروتمندترین بازیکن فوتبال دنیا کسی نیست جز بازیکنی از تیمهای پایهای لسترسیتی! بولکیا، برادرزاده سلطان برونئی، متولد لسآنجلس، ثروتی نزدیک به 20 میلیارد دلار دارد و در تیم جوانان لستر توپ میزند. سال 2009 باشگاه ساوتهمپتون در کشور برونئی مدرسه فوتبالی دایر کرد، اما حاضر نشد با بولکیا قرارداد ببندد. این بازیکن ثروتمند سال 2013 در تست باشگاه آرسنال شرکت کرد و در یک جام دوستانه یک گل هم به ثمر رساند، ولی توپچیها نیز با او قرارداد نبستند. سپس باشگاه چلسی به وی پیشنهادی دو ساله ارائه داد و بولکیا آن را پذیرفت؛ اما دوران حضور وی در چلسی کوتاه بود و او حالا با قراردادی سه ساله در لستر توپ میزند. بولکیا با 19 سال سن در خط حمله بازی میکند، 9 بازی برای تیم ملی کشورش انجام داده و یک گل ملی هم در کارنامه دارد.

آلپ از برف سرریز شد!

در پی بارش برف سنگین در کوههای آلپ و قطع راههای ارتباطی شهرهای کوچک و روستاها در بخشهایی از سوئیس، فرانسه و ایتالیا هزاران گردشگر در این نقاط گرفتار شدهاند.

به گزارش دیلی میل، در تفریحگاه زرمات سوئیس، بیش از 13 هزار گردشگر امکان خروج ندارند و بعضی مسافران با بالگرد منتقل شدهاند. فعلا امکان اسکی کردن در این مناطق هم وجود ندارد چون خطر ریزش بهمن هست.

بهمن اواخر دوشنبه به یک ساختمان پنج طبقه در سستریرز در آلپ ایتالیا برخورد کرد، اما همه 29 نفری که در ساختمان بودند، سالم از طریق پارکینگ آن خارج شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها