بعد از تقدیم لایحه بودجه 97 به مجلس و آغاز بررسی بندهای آن در کمیسیون‌های تخصصی، مجلسی‌ها مصوب کردند که وام ازدواج به 15 میلیون تومان افزایش یابد و دیروز رئیس‌جمهور رسما دستور افزایش وام ازدواج را صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۱۱۲۸۴

به گزارش تسنیم، خبر داغی که دیروز از سوی دولت به مردم اعلام شد این بود که وام ازدواج با دستور رئیسجمهور از ده به 15 میلیون تومان افزایش یافته است. هرچند هنوز زمان دقیق اجرای این مصوبه مهم دولتی مشخص نیست، ولی برای جوانان دم بخت این خبر امیدوارکننده بود.

به نظر میرسد شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی، بزودی تشکیل جلسه بدهند و جزئیات و زمان اجرای وام 15 میلیونی ازدواج در نظام بانکی را در قالب مصوبهای تصویب کرده و به بانکها ابلاغ کنند.

اما نکته مهم در دستور رئیسجمهور این است که قبل از این و البته بعد از تقدیم لایحه بودجه 97 به مجلس، در کمیسیون اجتماعی مصوب شده بود که وام ازدواج از ده به 15 میلیون تومان افزایش یابد. بنابراین میتوانیم بگوییم، دولت پیش از تصویب نهایی مصوبه مجلس، پیشقدم شده تا گام مهمی برای ازدواج جوانان بردارد؛ هرچند با توجه به اوضاع اقتصاد و گرانیها شاید 15 میلیون تومان هم خیلی کارساز نباشد ولی به طور حتم هستند کسانی که این وام گرهگشای بسیاری از مشکلاتشان باشد.

بانکها هم بعد از اعلام نظر مجلس درباره وام ازدواج، موافقت خود را برای پرداخت وام 15میلیون تومانی اعلام کرده بودند، ولی این را هم مکرر میگفتند که افزایش وام ازدواج احتمالا منجر به افزایش صف متقاضیان شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی هم از افزایش سقف وام ازدواج خبر داد و گفت: بانکها مکلف به پرداخت وام ازدواج هستند و شرایط و مقررات تخصیص وام تغییر نمیکند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مسعود کرباسیان پس از بازدید رئیسجمهور از وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تخصیص وام صد میلیون ریالی ازدواج برای 550 هزار نفر از طریق بانکهای دولتی در چند ماه اخیر گفت: بنا به دستور رئیس جمهور این مبلغ به سقف 150 میلیون ریال افزایش یافت. وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: شرایط و مقررات تخصیص وام تغییر نمیکند، ولی با مصوبه جدید که به منزله ابلاغ اجرایی است، بانکها مکلف به پرداخت وام به مبلغ 150 میلیون ریال هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها