لیگ برتر بسکتبال در پلی آف پیگیری شد

تعیین تکلیف مهرام در دانشگاه

تیم‌هایی با اشتباه کمتر و دست‌های مطمئن برای عبور از مرحله پلی‌آف لیگ برتر بسکتبال، بخت بلندتری دارند. در دو روزی که بازی‌های این دور برگزار شد، نیمه بالایی جدول چنین شرایطی داشت و تیم‌هایی با گام‌های محکم، سدها را از پیش رو برداشتند. قدرت مالی و شرایط تیم‌های مدعی این فصل لیگ برتر بسکتبال را هم نباید از نظر دور داشت که با تیم‌های متکی به استعدادهای جوان و نیروی جوانی توام با بومی‌گرایی قابل مقایسه نیست .
کد خبر: ۱۱۱۰۸۲۲

استعدادهای جوان، جوانان باتجربه و بازیکنان ملی و مطرح به اتفاق خارجیهای برخی تیمها وجه تمایز بین تیمهای لیگ برتر بسکتبال است و نتایج دیدارها را تعیین میکند.

تیم مهرام طلایهدار جوانی در لیگ برتر بسکتبال است و در پی آن شهرداری و یس آل گرگان جوانی با بومیگرایی را در سیاستهای تیمداری خود گنجاندهاند. شاید امسال به لحاظ نتیجه به جایگاه دلخواه نرسند، اما فرآیند توسعه را آغاز کرده اند و در سالهای آینده شرایط بهتر از امسال دارند.

در مجموع دو بازی این مرحله تیمهای پتروشیمی بندرامام، شهرداری تبریز، نفت آبادان و مهرام با پیروزیهای خود گام بزرگی برای راهیابی به مرحله نیمهنهایی لیگ برتر بسکتبال برداشتند، هر چند هنوز برای بازندهها فرصت باقی است. با نتایج این دو روز و نوع کیفیت و بازی تیمها به نظر میرسد، بازی دانشگاه آزاد و مهرام همچنان غیرقابل پیشبینی باشد. مهرام دو بازی را در دقایق پایانی از حریف برد، اما باتجربههای دانشگاه آزاد برای جوانان این تیم در بازی سوم، آن هم در زمین اختصاصی دانشگاه خط و نشان میکشند. سرنوشت مهرام برای عبور از این مرحله به دانشگاه رسید و بدون پیش داوری باید در گام نخست تا پایان بازی سوم دو تیم صبر کرد. مهرام که در یک قدمی حضور در نیمهنهایی لیگ برتر قرار دارد، برای تقویت ترکیبش یک گارد راس آمریکایی - گرجستانی جذب کرد. یاکوپ پولن گارد 185 سانتیمتری است که 29 سال دارد و جایگزین سندی سبولار شد.پولن پیشینه بازی در تیمهای فیلادلفیا در NBA و بارسلونا را در کارنامهاش دارد و همچنین در لیگ روسیه و اسپانیا دست به توپ شده است.

پتروشیمی بندرامام با تیمی که جمع کرده است، مدعی اصلی قهرمانی به شمار میرود و برابر شهرداری گرگان جوان شده و بومی در مسابقه سوم هم نباید تردیدی به دل راه دهد؛ حتی اگر بازی در گرگان برگزار شود.

شهرداری تبریز و نفت آبادان هم به ترتیب یس آل گرگان و نیروی زمینی را شکست دادند و بازندهها منتظرند، از اندک فرصت خود در بازی خانگی استفاده کنند. برای تیمهای برنده هم بازی کمتر و استراحت بیشتر بازیکنان در مراحل پایانی لیگ برتر ارزشمند است. بنابراین نمیخواهند بازیهای پلی آف به چهار یا پنج مسابقه بکشد.

آمار روز دوم

آرنت مولتری سنتر خارجی مهرام در روز دوم پلیآف بیشترین امتیاز و تاثیرگذاری را داشت و بهترین بازیکن دیدارها در برگه آماری لقب گرفت.

امتیاز: آرنت مولتری (مهرام) با 25 امتیاز

تاثیرگذاری: آرنت مولتری با تاثیرگذاری 37 و اصغر کاردوست (شهرداری تبریز) با تاثیزگذاری 33

ریباند: اصغر کاردوست با 19 و آرنت مولتری با 15 ریباند

پاس منجربه گل: بهنام یخچالی (پتروشیمی بندرامام) با 7 و آرن داوودی (شهرداری تبریز) با 6 پاس

توپربایی: عماد سلمانی (دانشگاهآزاد) با 5 اقدام

دبل دبل (دو شاخص آمار دو رقمی): اصغر کاردوست با 12 امتیاز و 19 ریباند، آرنت مولتری با 25 امتیاز و 15 ریباند و حامد سهرابنژاد (دانشگاه آزاد) با 14 امتیاز و 11 ریباند.

نتایج بازیهای دوم پلیآف:

مهرام 75 دانشگاهآزاد 66

نفت آبادان 78 .................... نیروی زمینی 60

پتروشیمی بندرامام 83 شهرداری گرگان 57

شهرداری تبریز 89 یسآل گرگان 72

بازی سوم پلیآف پنجشنبه برگزار میشود.

محمد رضاپور

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها