گفت‌وگو با ریس ویترزپون

خوشبین به فصل تازه

این بازیگر سینما که اخیرا فعالیتش را در تلویزیون گسترش داده، درباره آینده مینی سریز دروغ‌ها صحبت می‌کند.
کد خبر: ۱۱۰۹۵۹۲

او درباره نقش‌ها و کاراکترهایی حرف می‌زند که دوست دارد در قاب کوچک بازی کند. از آوریل گذشته که دروغ‌ها روی آنتن رفت، تحسین منتقدان را به همراه داشته است.

در بین تحسین‌های متعدد، این بازی بازیگران بوده که با نقدهای مثبتی روبه‌رو شده است. ریس ویترزپون می‌گوید گفت‌وگوها برای تولید فصل دوم از چند ماه قبل ادامه داشته و او در تمام این مدت به تولید فصل تازه خوشبین بوده است. این بازیگر اسکار گرفته، برای بازی در دروغ‌ها نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن مراسم امی شد.

همه از ظرفیت تبدیل شدن فصل اول مجموعه به فصل دوم آن صحبت می‌کردند. شما چه نظری داشتید؟

صادقانه بگویم، من هم بسیار مایل بودم این اتفاق بیفتد. در عین حال، همه ما می‌دانستیم همه چیز بستگی به میل و خواست لین موریارتی دارد. او نویسنده نوولی بود که مجموعه براساس آن ساخته شد. به صورت طبیعی، او باید داستان و ماجراهای کاراکترهایی را که خلق کرده بود، ادامه و گسترش می‌داد. بدون او، این کار اصلا ممکن نبود. توپ در زمین او بود و همه می‌خواستیم بدانیم چه عکس‌العملی نشان می‌دهد. شخصیت‌های داستان در ذهن او امکان حیات پیدا کرده بودند و مهم بود بدانیم چه سرنوشتی برایشان رقم می‌خورد. موریارتی نقشه راه بی‌نظیری برای ما خلق کرد و توانستیم مسیری طولانی و پرپیچ و خم را براحتی طی کنیم.

با دیوید ای کلی نویسنده فیلمنامه هم درباره فصل دوم صحبتی کردید؟

بله. او در این پروژه آدم مهم و تعیین‌کننده‌ای است. «کلی» نه تنها نویسنده فیلمنامه، که یکی از شرکای تولید مجموعه به حساب می‌آید.

مشکلات تولید فصل دوم چه بود؟

خب، در ابتدا و قبل از هر چیز باید یک داستان خوب داشته باشیم. پرسش این بود که چنین چیزی را دراختیار داریم یا نه؟ نوول موریارتی در همان کتاب اول تمام می‌شد و دنباله‌ای نداشت. طبیعی بود که نویسنده باید نگاه تازه‌ای برای ادامه راه سفر این کاراکترها پیدا کند. در نوول موریارتی، شما شاهد خلق تنشی هستید که در دل یک رمزوراز تعریف می‌شود. از این طریق، دوستی‌های خالص زنانه مطرح می‌شود. داستان فصل دوم باید ادامه‌دهنده منطقی این دوستی‌ها باشد.

آیا موفقیت مجموعه در بین تماشاگران، تنها و مهم‌ترین دلیلی بود که همه شما را به فکر تولید فصل تازه انداخت؟

خب، بله. تماشاگران دنباله داستان و ماجرا را می‌خواهند. برای هر بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده‌ای، مهم‌ترین مساله رسیدن به تعداد بیشتری از تماشاچی است. شما می‌خواهید کارتان با استقبال عمومی روبه‌رو شود. هدفتان از کار هنری، رسوخ در اعماق قلب آنهاست. دروغ‌ها موفق به انجام این کار شد. هم سرگرم‌کننده بود و هم حرف‌هایی برای گفتن داشت. از زبان خوبی هم برای تعریف داستانش استفاده کرد. همچنین مضمونی پرتنش داشت که یکی از مسائل روز جامعه به حساب می‌آید. تقریبا تمام تماشاگران تلویزیون با مسائلی که کاراکترهای داستان دارند، آشنا هستند و به نوعی با آنها سروکار دارند.

اگر می‌توانستید به جای یکی دیگر از بازیگران مجموعه باشید، کدام را انتخاب می‌کردید؟

به اینکه جای فرد دیگری در این مجموعه باشم، فکر نمی‌کنم. نقش خودم خیلی خوب بود و آن را دوست دارم. بقیه نقش‌ها هم خوب بوده است. سازندگان مجموعه بازیگران خوب و درستی را برای نقش‌های مختلف آن انتخاب کرده‌اند.

منبع: امپایر آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها