رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این‌که ایجاد اشتغال یک وظیفه است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده حدود 830 هزار نفر وارد بازار کار شوند. 70 درصد از این تعداد را تحصیلکرده‌ها تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۰۸۶۲۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدباقر نوبخت در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوی سیما اظهار کرد: تا سال گذشته موفق به ایجاد 650 تا 700 هزار فرصت شغلی شده بودیم، اما سال آینده باید کاری کرد تا 830 هزار نفر وارد بازار کار شوند.

نوبخت گفت: دولت نمی‌تواند نسبت به کسبه و کارمندان رفتار ناشایستی داشته باشد اگر قرار باشد نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی را افزایش دهیم نباید به عده کمی که مالیات می‌دهند، فشار بیاوریم بلکه باید کسانی را که فرار مالیاتی دارند شناسایی کنیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: ما در حال حرکت به سمتی هستیم که علاوه بر سرمایه‌گذاری 73 هزار و 400 میلیارد تومانی در بخش‌های گوناگون، 126 هزار میلیارد تومان هم برای طرح‌های عمرانی در نظر گرفته‌ایم این در حالی است که کل بودجه طرح‌های عمرانی 60 هزار میلیارد تومان است. وی درباره موضوع تنظیم بازار هم افزود: تا زمانی که وزارت بازرگانی شکل بگیرد ستاد تنظیم بازار با همکاری نهادهای غیردولتی با پیگیری آقای شریعتمداری و معاون اول رئیس‌جمهور به بازار کشور رسیدگی خواهند داشت. سخنگوی دولت در مورد حذف برخی از فهرست یارانه بگیری هم گفت: آن کس که دارا هست نگران 45 هزار تومان یارانه نیست، آنهایی که نیازمند یارانه هستند از شایعات بی‌اساس در مورد قطع یارانه‌ها نترسند. همان‌طور که دولت تا به حال یارانه افراد نیازمند را قطع نکرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها