سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل هشدار داد در صورت بی‌توجهی چین برای توقف برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی، دولت آمریکا واکنش نشان خواهد داد.
کد خبر: ۱۱۰۷۱۸۴
بولتون: آمریکا علیه کره شمالی شدت عمل نشان خواهد داد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ «جان بولتون»، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل هشدار داد در صورتی که چین اقدامی برای توقف برنامه‌های هسته ای و موشکی کره شمالی انجام ندهد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به «شدت عمل» علیه پیونگ یانگ دست خواهد زد.

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: زمان می گذرد و چین اقدامات چندانی برای جلوگیری از توسعه برنامه‌های هسته ای پیونگ یانگ انجام نداده است. چین 90 درصد نفت کره شمالی را تامین می کند و مقادیر زیادی غذا و کمک های بشردوستانه برای آنها ارسال می کند.

بولتون در حالی چنین اظهار نظری کرده است که مقامات پکن چندی پیش از توقف صادرات فرآورده های نفتی به کره شمالی در ماه نوامبر خبر دادند.

وی ادامه داد: حتی پس از ملاقات رئیس جمهور ترامپ با همتای چینی، شواهدی که نشان دهد پکن اقدامی برای توقف برنامه های موشکی کره شمالی انجام داده به چشم نمی خورد.

بولتون معتقد است واشنگتن تلاش بسیاری برای متوقف کردن برنامه های کره شمالی انجام داده اما اجرای گزینه های غیرمعقول دیگران، تلاش های آن را خنثی کرده است.

او تاکید کرد باید یک مورد را انتخاب کرد؛ یا به کره شمالی اجازه دهیم توانایی های خود برای هدف قرار دادن آمریکا را توسعه دهد و یا منتظر شدت عمل واشنگتن علیه پیونگ یانگ شویم.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در تازه‌ترین اقدام خود، قطعنامه ۲۳۹۷ را در واکنش به برنامه های موشکی کره شمالی تصویب کرد. رئیس جمهور آمریکا پس از رای شورای امنیت سازمان ملل به اعمال تحریم های بیشتر علیه کره شمالی در پیام توئیتری نوشت: «شورای امنیت سازمان ملل، 0-15 به تحریم کره شمالی رای داد. چین و روسیه با ما همراه بودند. یک ضربه مالی بسیار بزرگ بر کره شمالی.»

این در حالی بود که مقامات کره شمالی تحریم های جدید سازمان ملل علیه پیونگ یانگ را اقدامی جنگی توصیف و اعلام کردند پیونگ یانگ قدرت بازدارندگی هسته ای خود را فقط برای ناامید کرده آمریکا تقویت خواهد کرد.

کره شمالی طی چند ماه گذشته در توسعه برنامه های هسته ای و موشکی خود بسیار موفق عمل کرده و این موضوع به گمانه هایی مبنی بر احتمال وقوع جنگ جهانی سوم دامن زده است. در همین حال، رئیس جمهور آمریکا وعده داد ضمن مقابله با سیاست های دولت پیونگ یانگ، از هم پیمانان خود در شبه جزیره کره حمایت کند. این در حالی است که تنها اقدامات وی برای کنترل و مهار پیونگ یانگ اعمال تحریم های گسترده بوده و موفق به اجرایی کردن سیاست های خود در قبال این کشور نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها