گفت‌وگوی اختصاصی جام‌جم با رئیس‌کل دادگستری استان تهران

قاتل ستایش در یک‌قدمی اعدام

رئیس‌کل دادگستری استان تهران گفت: موانع تعویق حکم قاتل ستایش رفع شده است وکیل اولیای دم هم از اجرای حکم در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۶۲۲۱

غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با جام‌جم افزود: دادستان ورامین به عنوان مجری اجرای حکم، زمان اعدام را مشخص می‌کند که هنوز اعلام نشده است.

وی درباره تعویق حکم در مهرماه نیز اظهار کرد: در آن زمان موانعی وجود داشت و باعث تعویق حکم شد که این موانع رفع شده است. سن قاتل هم از 18 سال گذشته است. در این پرونده هیچ فشاری برای تعویق حکم یا توقف آن نبود، البته اگر فشاری هم بود، ما تحت‌تاثیر آن حکم را متوقف نمی‌کردیم.

رئیس‌کل دادگستری استان تهران با اشاره به اجرای حکم در داخل زندان گفت: در حکم دادگاه اشاره‌ای به اجرای حکم در ملأعام نشده است.

اسماعیلی درباره احتمال رضایت اولیای‌دم عنوان کرد: در این پرونده حکم اعدام و قصاص وجود دارد که بخشش اولیای دم می‌تواند در ماهیت پرونده تغییر ایجاد کند. سعی می‌کنیم این پرونده تعیین تکلیف شود .

عسگر قاسمی آقباش، یکی از وکلای ستایش هم در گفت‌وگو با جام‌جم عنوان کرد: پدر ستایش از طرف دادستانی به شعبه اجرای احکام دعوت شد. در این جلسه مجدد درباره درخواست او برای قاتل پرسیده شد که پدرستایش خواهان قصاص قاتل دخترش شد. وی با اشاره به این‌که پدر مقتول به هیچ عنوان حاضر به گذشت نیست، افزود: علاوه بر قصاص، قاتل به خاطر تجاوز به عنف به اعدام محکوم شده است. با توجه به سن قاتل که از 18 سال گذشته است و درخواست اولیای دم، به نظر می‌رسد طی روزهای آینده این حکم اجرا شود.

سخنگوی دستگاه قضا هم دیروز در نشست با خبرنگاران گفت: از این‌که آیا زمانی برای اجرای حکم تعیین شده است اطلاع ندارم، اما به نظرم باید در مقام اجرای حکم باشد.

قاتل، پسری 18 ساله است که در 17 سالگی، ستایش دختر شش ساله همسایه‌شان را پس از تعرض به قتل رساند و جسدش را با اسید سوزاند.

امیرحسین در بازجویی‌ها گفت: ظهر 22 فروردین 95، وقتی مادر، خواهر و خواهرزاده‌ام خانه را ترک کردند، من به علت مصرف مشروب مست بودم. ستایش را به بهانه نشان دادن جوجه به طبقه دوم بردم و بعد از رابطه شیطانی، او را در اتاق خواب گذاشتم و به پشت‌بام رفتم، چهار نخ سیگار کشیدم. وقتی دیدم پدر و مادر ستایش در جست‌وجوی او هستند، دخترک را به آشپزخانه بردم و با چاقو گلویش را از دو ناحیه بریدم. بعد روی جسد اسید ریختم.

پس از تکمیل تحقیقات، متهم 24شهریور 95 پای میز محاکمه قرار گرفت. در این جلسه اولیای دم برای قاتل فرزندشان تقاضای قصاص کردند. امیرحسین هم مصرف مشروبات الکلی را علت اصلی قتل اعلام کرد. در پایان دادگاه، قضات برای صدور حکم وارد شور شده و او را به اتهام قتل به قصاص، به اتهام تجاوز به عنف به اعدام و پرداخت دیه ارش‌البکاره محکوم کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها