عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین:

قطعنامه سازمان ملل نشانه افول هژمونی آمریکا در دنیا است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره حمایت از قدس گفت: این قطعنامه نشان دهنده افول هژمونی آمریکا در دنیا است.
کد خبر: ۱۱۰۵۲۴۳
قطعنامه سازمان ملل نشانه افول هژمونی آمریکا در دنیا است

دکتر حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با جام جم آنلاین با اشاره به رای 128 کشور جهان به پیش نویس قطعنامه کشورهای اسلامی در مخالفت با اقدامات دولت دونالد ترامپ در زمینه به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت:مقامات آمریکایی در گذشته همواره با تهدید و تطمیع کشورهای جهان را وادار می کردند از خواسته های آنان حمایت کنند ولی در قضیه به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اشغالگران صهیونیست منزوی شدند و این در واقع سرآغاز افول سلطه طلبی آمریکا در دنیا می باشد.

وی افزود: وقتی دونالد ترامپ بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت با واکنش بی سابقه ای در جهان مواجه و مقامات کاخ سفید دچار منفوریت بین المللی شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره محکومیت اقدامات دولت ترامپ بزرگترین رای علیه آمریکای جدید است و شکست بزرگی برای سیاست خارجی آمریکا می باشد.

وی گفت:اگر در گذشته برخی کشورهای جهان در برابر سلطه جویی واشنگتن مقاومت می کردند امروز تحول جدیدی رخ داده و آن این است که سازمان ملل نیز علیه آمریکا رای می دهد.

دکتر فلاحت پیشه تاکید کرد: از سالهای گذشته شاهد افول اقتصادی آمریکا در جهان بوده ایم و اکنون شاهد هستیم در زمینه های راهبردی و سیاسی نیز آمریکا رو به افول است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها