انتخابات کمیته ملی المپیک در حالی 25 دی‌ برگزار می‌شود که همچنان ابهامات اساسنامه و آیین‌نامه انتخاباتی پابرجاست. با وجود پرسش‌های فراوان نه شاهرخ شهنازی به عنوان دبیرکل که در مجامع مختلف حضور داشته پاسخگو بوده و نه کیومرث هاشمی به عنوان رئیس کمیته.
کد خبر: ۱۱۰۳۸۱۱

فارس نوشت، یکی از نکاتی که همچنان ابهام دارد و برخی از اعضای هیات اجرایی نیز به آن اشاره کرده‌اند، بحث حضور نمایندگان پارالمپیک در انتخابات کمیته است.

24 آبان‌ با استعلام‌های صورت گرفته از سوی رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص برگزاری انتخابات با اساسنامه فعلی، امیدوار رضایی، معاون قوانین مجلس شورای اسلامی اعلام کرد کمیته می‌تواند این انتخابات را برگزار کند، اما انجام این انتخابات باید با رعایت انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک صورت پذیرد.

سوالی که در اینجا مبهم باقی مانده، این است که آیا با توجه به جدایی المپیک از پارالمپیک، همچنان رئیس کمیته پارالمپیک در انتخابات کمیته شرکت می‌کند؟

با توجه به این‌که کمیته ملی المپیک قرار است انتخابات را با اساسنامه مصوب سال 1392 برگزار کند، طبق ماده 5 اساسنامه که به ترکیب اعضای مجمع اشاره دارد، رئیس کمیته ملی پارالمپیک نیز عضوی از مجمع خواهد بود. این درحالی است که اعضای هیات اجرایی در اساسنامه جدید خود نام رئیس کمیته پارالمپیک را از عضو مجمع کمیته حذف کردند. به نظر می‌رسد بحث انتزاع در انتخابات کمیته المپیک به اجماع رسیده است.

البته نکته اشاره شده فقط یکی از ابهامات برگزاری انتخابات است و درخصوص آیین‌نامه برگزاری انتخابات نیز شبهاتی وجود دارد. با وجود این‌که اعلام شده بود این آیین‌نامه در این هفته روی خروجی سایت کمیته ملی المپیک قرار می‌گیرد، اما هنوز هیچ خبری از انتشار آیین‌نامه نیست. یکی از نکات مورد توجه حضور رئیس فدراسیون در انتخابات است و با توجه به این‌که در اساسنامه IOC «سرپرست» مفهومی ندارد، مشخص نیست این موضوع در آیین‌نامه به چه صورت حل شده و در صورت غیبت رئیس، نماینده فدراسیون به چه صورت اجازه حضور در انتخابات را خواهد داشت.

درحالی که کمیته ملی المپیک می‌گوید انتخابات دوره جدید با اساسنامه مصوب سال92 برگزار می‌شود، اما در این اساسنامه ماده‌ای درخصوص اضافه شدن نماینده کمیسیون ورزشکاران در انتخابات وجود ندارد که البته کمیسیون ورزشکاران هادی ساعی را برای این دوره با حق رأی معرفی کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها