پرسپولیس ـ بادران؛ یک هشتم نهایی جام حذفی

نبرد خط حمله‌های بی‌رحم

نبرد قهرمان نیم فصل اول لیگ برتر با نایب قهرمان نیم فصل اول لیگ یک، حسن ختام جذابیست برای مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران. پرسپولیس و بادران فردا (جمعه) قرار است تنور رقابت‌های باشگاهی را در تعطیلات لیگ، گرم نگه دارند.
کد خبر: ۱۱۰۲۶۳۹

قرمزها هنوز خاطره تلخ شکست مقابل قشقایی را فراموش نکرده‌اند؛ شاید از آن نتیجه بتواند به‌عنوان بدترین شکست قرمزها با برانکو یاد کرد. به همین خاطر سرمربی کروات پرسپولیس خوب می‌داند بازی با تیم‌های دسته پایین‌تر و شکست مقابل آنها چه تبعات بدی برای او و تیمش خواهد داشت. البته بادرانی‌ها هم تیمی نیستند که خیلی راحت بتوان آنها را دسته کم گرفت. شاگردان محمد ربیعی، در نیم فصل اول لیگ دسته یک، بعد از نفت مسجد سلیمان بهترین تیم لیگ یکی بودند و فعلا سهمیه حضور در لیگ برتر را در جیب خود دارند. بنابراین بازی با این تیم می‌تواند به یکی از چالش‌های بزرگ مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر بدل شود. فراموش نباید کرد که بادران برای رسیدن به این مرحله تیم خوب پیکان را از گردونه رقابت‌ها کنار زد که پیش از این تنها باخت پرسپولیس را در رقابت‌های نیم فصل اول لیگ برتر به پرسپولیس تحمیل کرده بود.

بادران یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های لیگ یک است که در ترکیب خود بازیکنان باتجربه زیادی دارد. کریم اسلامی مهاجمی که در لیگ برتر با پیراهن صبا به میدان رفته بود از زمستان گذشته عضو بادران است و در خط حمله این تیم می‌درخشد. ابراهیم کریمی کاپیتان سابق راه‌آهن که در مقطعی کوتاه توسط کی‌روش به تیم ملی نیز دعوت شده بود دیگر بازیکن مطرح این تیم است. محمود تیغ‌نورد بازیکن سابق آلومینیوم هرمزگان و نفت مسجدسلیمان، مسعود ریگی بازیکن سابق فجرسپاسی، محمود خمیسی کاپیتان فصل گذشته پارس جنوبی، محمد آبشک بازیکن سابق ملوان و داماش، وحید علی‌آبادی بازیکن سابق پاس و ذوب‌آهن، اکبر صغیری که مدت کوتاهی عضو پرسپولیس هم بوده، امیر میربزرگی با سابقه بازی در پیکان، مهدی اسلامی دروازه‌بان فصل گذشته ماشین‌سازی و امید نظامی‌پور بازیکن سابق گسترش فولاد و صبا بخشی از بازیکنان باتجربه این تیم دسته اولی به شمار می‌روند.

تقابل خط حمله‌های آتشین

نکته قابل توجه در این بازی تقابل بهترین خط حمله لیگ برتر با بهترین خط حمله لیگ دسته یک است. خط حمله قدرتمند بادران در لیگ یک به اندازه پرسپولیس در لیگ برتر گلزنی کرده است. البته شاگردان ربیعی این تعداد گل را در 17 بازی زدند که 2 بازی بیشتر از تعداد بازی‌های پرسپولیس است. البته مهاجمان بادران نباید فراموش کنند که فردا قرار است مقابل بهترین خط دفاع حال حاضر تیم‌های باشگاهی فوتبال ایران بازی کنند. پرسپولیس تا قبل از بازی با بادران 644 دقیقه دروازه‌اش را بسته نگه داشته است؛ دقیقا 7 بازی و 14 دقیقه. آخرین مهاجمی هم که توانسته به این تیم گل بزند عمر خربین سوریه‌ای است؛ کسی که دو هفته پیش عنوان مرد سال فوتبال آسیا را به دست آورد.

انتقال رایگان هواداران به تهران

تیم‌های بادران تهران و پرسپولیس در حالی در آخرین دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی قرار است روز جمعه به مصاف هم بروند که باشگاه بادران به عنوان میزبان این بازی، اقدام به انتقال رایگان تماشاگران با اتوبوس از شهرستان‌های سراسر کشور به تهران در روز بازی خواهد کرد تا در این بازی بادرانی‌ها را حمایت کنند. این بازی از ساعت 16 و 15 دقیقه جمعه در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود. برنده این دیدار نیز در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به مصاف صنعت نفت آبادان خواهد رفت.

ربیعی: می‌خواهیم در جام حذفی شگفتی‌ساز شویم

سرمربی بادران تهران عنوان کرد تیمش در سطح خودش و در لیگ دسته اول مثل پرسپولیس در لیگ اول فوتبال هجومی را ارائه می‌دهد. محمد ربیعی در آستانه بازی با پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی و این‌که این مسابقه می‌تواند یکی از حساس‌ترین بازی‌های عمر مربیگری او باشد، گفت: من به این مسابقه اینگونه نگاه نمی‌کنم زیرا 7-6 سال پیش با تیم دسته دومی سایپامهر مقابل استقلال تهران هم قرار گرفتیم و یک بازی خوب و روان انجام دادیم. آن مسابقه در 90 دقیقه مساوی شد و ما در وقت‌های اضافه گل خوردیم و باختیم.

سرمربی بادران درمورد این‌که به پیروزی در این بازی مقابل پرسپولیس فکر می‌کند یا نه اظهار کرد: در جام حذفی یک طرف برد و یک طرف باخت است، ما هم تا رسیدن به این مرحله سختی کشیده‌‌ایم؛ ضمن این‌که 17 بازی در لیگ یک انحام داده‌ایم به همین دلیل و به‌خاطر سختی‌هایی که کشیده‌ایم این مسابقه برای ما پراهمیت است.

پرسپولیس تیم خوبی است که به هارمونی مناسبی رسیده. البته من هم به بازیکنانم ایمان دارم و می‌خواهیم از اعتبارمان دفاع کنیم و بازی خوبی را ارائه خواهیم کرد. ما اهداف بسیار بلندی داریم. می‌خواهیم در جام حذفی شگفتی‌ساز شویم و به لیگ برتر صعود کنیم.

ربیعی در مورد این‌که علت انتخاب ورزشگاه آزادی برای میزبانی از پرسپولیس گفت: ما میزبان بودیم و می‌توانستیم ورزشگاه تختی را هم انتخاب کنیم اما بنا به برخی دلایل و برای این‌که این مسابقه برای مردم هم جذابیت بیشتری داشته باشد، ترجیح دادیم در ورزشگاه آزادی با پرسپولیس بازی کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها