بعد از مدت‌ها انتظار بالاخره هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در نشست دیروز خود زمان ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست کمیته ملی المپیک را اعلام کرد. انتخاباتی که قرار است 25 دی برگزار شود و 2 دی کاندیداهای پست‌های مختلف برگزیده می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۰۲۱۳۵

نامزدها می‌توانند از 2 دی برای ریاست، دبیرکلی، نواب رئیس، خزانه‌دار و اعضای هیات اجرایی نام‌نویسی کنند.

اصغر رحیمی که پیش از این نامش برای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک مطرح شده بود، در فهرست کارشناسان خبره جایی ندارد. رحیمی که بشدت از این اتفاق ناراحت شده بود، ضمن اعلام انصرافش از سرپرستی کاروان ایران در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا گفت: فکر می‌کنم هیات اجرایی اشتباه کرده و نام صالحی‌امیری را به جای من داده است. او باید کنار برود. اگر به فهرست نگاه کنید، می‌بینید بازنشسته‌ها هم هستند. اگر سجادی را معرفی می‌کردند، قضیه فرق می‌کرد اما هیات اجرایی درخصوص انتخاب خبرگان ورزشی غیرکارشناسی عمل کرده است.

2 بازنشسته در یک فهرست

ورزش سه نوشت، محمود مشحون، علی کفاشیان و رضا صالحی‌امیری به اتفاق طاهره طاهریان و میترا نوری به عنوان کارشناسان خبره از سوی هیات اجرایی معرفی شدند.

پیش از این عاطفه اسلامیان وقتی به عنوان کارشناس خبره معرفی شد با تاکید بر دلایل شخصی و این که اصلا قصد کاندیداتوری ندارد، انصراف خود را اعلام کرد.

جالب این که در این فهرست کفاشیان و مشحون بازنشسته هستند و منع قانونی برای حضور در هیات اجرایی دارند. از سوی دیگر صالحی‌امیری هیچ سابقه‌ای در ورزش به جز چند ماه سرپرستی در وزارت ورزش در ابتدای دولت یازدهم ندارد .

به نظر می‌رسد سیدرضا صالحی‌امیری گزینه اصلی ریاست کمیته ملی المپیک باشد. کیومرث هاشمی رئیس این کمیته هم در جلسه دیروز به نوعی زیر بار خواسته وزارت ورزش و دولت رفت تا صالحی امیری مجوز قانونی برای حضور در انتخابات را داشته باشد. شاید او به یکی از کرسی‌های نایب‌رئیسی قناعت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها