شانزدهم آذر در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز مبارزه با استکبار است. در این روز دانشجویان کشور در مقابل استکبار آمریکا ایستادند و خونشان را فدا کردند که این رویداد تاریخی برای همه دانشجویان درس عبرت است.
کد خبر: ۱۰۹۹۷۲۳

اکنون در زمانی هستیم که وقتی تاریخ در کش و قوس مسائل مختلف و تغییر نسل‌ها می‌گذرد فقط خواندنی شده و لمس نمی‌شود و ممکن است حتی به فراموشی سپرده شود یا نسل جوان احساس کند تغییری ممکن است در این رویکرد اتفاق افتاده باشد. از چهل یا پنجاه سال پیش تا به امروز ممکن است اتفاق و تغییراتی رخ داده باشد که یکی از آنها مربوط به آمریکاست. البته به‌روزرسانی برای نسل جدید دانشجوی ما اتفاق افتاده و امروز این نسل بخوبی مسائل مربوط به برجام و آمریکا را دریافته که این آمریکا همان آمریکایی است که به عنوان استکبار، نگاه سلطه‌گر به کشورها داشته است.

امروز همه دیدند که در بحث برجام، آمریکا به تعهداتی که داشت عمل نکرد و رهبر معظم انقلاب بارها به این موضوع اشاره کردند که در دنیا هرکس به آمریکا التماس کرده از این کشور سیلی خورده است. اگر به تحولات جهان و رویداد‌هایی مثل کشور لیبی نگاه کنید، می‌بینید در جهان هرکس به آمریکا اعتماد کرده جز صدمه چیزی ندیده است. آمریکا کشوری استکباری و بدعهد است که همیشه مدافع استبداد در جهان بوده و دانشجوی امروز ما با الهام از گذشته و اتفاقات روز می‌تواند بخوبی دریابد دشمن اصلی برای رشد و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران که کشوری با سابقه تمدنی بالاست، چه کسی است که همواره بر طبل دشمنی خودش کوبیده و مقابل رشد توسعه ملت ایران، با تحمیل هزینه‌های سنگین در ابعاد مادی و معنوی ایستاده است.

آمریکا دشمنان ایران را همیشه حمایت کرده و تغییری در نگرش و مشی او تا امروز اتفاق نیفتاده و هر جا، هرکسی در این کره خاکی حرفی علیه جمهوری اسلامی زده یگانه پشتیبان او آمریکا بوده و هرکس دفاعی از ایران کرده حتما آمریکا، برای او مشکل ایجاد کرده است.

16 آذر روزی است که باید برای همیشه در تاریخ بماند و نقش دانشجویان در مبارزه با استکبار مشخص شود. پس دانشجوی امروز کشور باید اطلاعات کافی را داشته و با هوش انقلابی که همان بصیرت است بتواند با رصد اوضاع، به موقع نقش‌آفرینی کرده و نسبت به وقایع واکنش نشان دهد. دانشجو موذن جامعه است و اگر موذن جامعه به خواب برود قطعا نماز جماعت و نماز ملت قضا خواهد شد، لذا دانشجو باید با رصد اوضاع نسبت به مسائل داخل و خارج دقت‌نظر داشته باشد و بتواند نقش‌آفرینی خود را به عنوان عضو یک نهاد پویا که دانشگاه است داشته باشد که الحمدالله تا به امروز دانشجویان ما در این مسیر با هوشمندی گوش به فرمان رهبرشان ایستاده‌اند و ان‌شاءالله تا پایان هم همین خواهد بود.

البته از دیگر رسالت‌هایی که رهبر معظم انقلاب بر عهده دانشجو به عنوان افسر جنگ نرم در دانشگاه گذاشته‌اند، جنبش نرم‌افزاری است.

از قدیم آمریکا نسبت به دانشگاه‌ها طمع داشته و برای آن‌که بتواند دانشجویان را به سمت اهداف خود بکشاند و کاری کند که دانشجو دست از حرکت به سمت علم و فناوری، رشد و توسعه علمی که قدرت و ثروت‌آفرین است بردارد، تلاش‌های روزافزونی را کرده تا دانشجو را به حواشی برگرداند و با تهاجم فرهنگی عرصه را برای این قشر مخدوش کند. لذا در فضایی که جنگ نرم علیه کشور شروع شده، نقش جوانان دانشجو فوق‌العاده مهم است و آنها باید در عرصه جنگ نرم و همچنین در حوزه علمی، در عرصه نهضت نرم‌افزاری که جهاد علمی است پیشتازی کنند و باتوجه به نیازهای جامعه در دانشگاه بتوانند تک‌تک این احتیاجات را شناسایی کرده و براساس آن نیازها، مسائل مختلف جامعه را برطرف کنند.

ما باید بدانیم هزینه دانشگاه اعم از استاد و دانشجو به عهده جامعه است و دانشجویی که امروز با هزینه ملت تحصیل می‌کند باید دینش را نسبت به مردم انجام بدهد و انجام دین او، ولایتمداری، هوشمندی، بیداری و رفتن به سمت حل مشکلات جامعه است.

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها