نبرد قهرمانی در ناپل

نوجوانان و افراد کم‌سن و سال شهر ناپل ایتالیا در این سال‌ها بیشترین داستانی که از زبان پدران خود شنیده‌اند، روزهای اوج تیم فوتبال ناپولی بوده که چند دهه پیش بر فوتبال این کشور حکمرانی می‌کرد و حتی در اروپا هم به قهرمانی رسیده بود. آنها در داستان‌هایشان از اسطوره‌ای به نام دیگو مارادونا نام می‌بردند که این تیم را به بالاترین نقطه افتخارات فوتبالی در دنیا رساند. در تمام این سال‌ها، طرفداران قدیمی ناپولی تنها با یاد آن خاطرات زندگی می‌کردند، اما حالا و در فصل جاری سری A ناپولی با هدایت مائوریسیو ساری توانسته نتایج خوبی کسب کند و در صدر لیگ
کد خبر: ۱۰۹۸۳۹۸

سری A قرار بگیرد. شاگردان ساری برای تداوم حضور خود در صدر، فردا شب (جمعه) در ورزشگاه سن پائولو میزبان یوونتوس است که قصد دارد عدد قهرمانی‌های متوالی خود را به هفت برساند.

شاگردان ساری درحالی پا به این مسابقه می‌گذارند که از 14 بازی قبلی خود موفق به کسب 38 امتیاز شده‌اند و در کنار اینتر رده دومی، تنها تیم‌هایی هستند که هنوز طعم شکست را نچشیده‌اند. دیدار این دو تیم را باید دیدار قوی‌ترین خط هجومی لیگ با قوی‌ترین خط دفاعی دانست زیرا ناپولی با دریافت تنها 9 گل در کنار رم بهترین خط دفاع را در سری A دارد و یووه هم با به ثمر رساندن 40 گل به تنهایی بهترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص داده است. دو تیم تا پیش از این 42 بار مقابل یکدیگر قرار گرفته بودند که سهم بانوی پیر 19 پیروزی و ناپولی 9 برد بوده است.

آمار و ارقام نشان می‌دهد یووه در ورزشگاه سن پائولو عملکرد مثبتی نداشته و آخرین پیروزی آنها در خانه ناپولی به ژانویه 2015 بازمی‌گردد که با نتیجه 3 بر یک این تیم را شکست دادند. آخرین بازی دو تیم نیز در ماه آوریل سال جاری و در جریان جام حذفی ایتالیا بود که ناپولی با نتیجه 3 بر 2 حریف خود را شکست داد. شاگردان ساری درحالی پا به این مسابقه می‌گذارند که در بازی هفته سیزدهم خود مهمان اودینزه بودند و توانستند با پیروزی یک بر صفر به استقبال مهم‌ترین بازی فصل خود بروند.

از سوی دیگر، این بازی برای مهاجمان دو تیم حساسیت بیشتری دارد. پائولو دیبالا و گونزالو هیگواین، مهاجمان آرژانتینی یووه به ترتیب تا اینجای فصل 12 و هشت گل به ثمر رسانده‌اند. البته هیگواین در هفته جاری دستش را جراحی کرد و حضور او در این بازی هنوز قطعی نشده است. در صورت ورود او به میدان، این مهاجم آرژانتینی بی‌شک چالشی جدی با طرفداران ناپولی خواهد داشت زیرا در ابتدای فصل 2016 و در اوج آمادگی با رقمی نزدیک به 90 میلیون یورو ناپولی را ترک کرد و به تورین رفت. در طرف مقابل، دریس مرتنز مهاجم ناپولی با ده گل بین بهترین گلزنان این فصل سری A قرار دارد. با توجه به بازی نسبتا آسان اینتر در این هفته مقابل کیه‌وو، هم آلگری و هم ساری بخوبی می‌دانند که سه امتیاز این بازی از هر چیزی برایشان مهم‌تر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها