پارک چان ووک، سرشناس‌ترین فیلمساز مولف کره جنوبی، اولین مجموعه تلویزیونی خود را برای بی.‌بی.‌سی می‌سازد. این درام دلهره‌آور و پرتنش سیاسی، با نام «دختر درام زن کوچولو» و به زبان انگلیسی جلوی دوربین می‌رود.
کد خبر: ۱۰۹۷۹۸۴

رسانه‌های هنری و غیرهنری انگلستان با روی باز به استقبال این فیلمساز و کار تلویزیونی‌اش رفته و حضور او در قاب کوچک انگلستان را، نقطه عطفی در کار مجموعه‌سازی تاریخ تلویزیون این کشور ارزیابی می‌کنند. در حالی که هنور این فیلمساز 54 ساله هیچ گفت‌وگویی با رسانه‌های گروهی انگلستان نکرده، پشت سرهم اخبار مربوط به مجموعه او، صفحات اول نشریات را به خود اختصاص می‌دهد. پارک چان ووک در تدارک سفر به انگلستان است تا کار تولید این درام ضدجاسوسی را آغاز کند. شنیده می‌شود کار فیلمبرداری مجموعه، اوایل سال جدید میلادی در شهر لندن شروع می‌شود.

اگرچه دختر درام زن کوچولو یک محصول انگلیسی است، اما چند تهیه‌کننده آمریکایی هم در تولید آن حضور دارند و از آن به عنوان محصول مشترک تلویزیونی انگلستان و آمریکا اسم می‌برند. نکته جالب هم این است که چند پایتخت اروپایی لوکیشن‌های اصلی مجموعه هستند و داستان در خاک قاره اروپا اتفاق می‌افتد و تنها اختصاص به انگلستان ندارد! به نوشته نشریه اسکرین اینترنشنال، فیلمنامه اقتباسی مجموعه براساس داستان یکی از نوول‌های جان له کاره به همین نام نوشته شده است. این نویسنده کهنسال انگلیسی که متخصص نگارش نوول‌های جاسوسی با کاراکترهایی چالش‌برانگیز است، این داستان خود را در سال 1983 منتشر کرد. تا به امروز این نوول مورد توجه صنعت سینما قرار نگرفته بود. این در حالی است که در دو دهه گذشته تعداد زیادی از نوول‌های نویسنده 86 ساله خوش مشرب، به صورت فیلم‌های سینمایی درآمده‌اند. گفته می‌شود پارک چان ووک که با کارهای له کاره آشنایی دارد (و از قرار معلوم خواننده پروپاقرص آنهاست) پیشنهاد ساخت مجموعه‌ای تلویزیونی براساس یکی از نوول‌های او را داده است.

این کتاب له کاره هم مثل بقیه نوشته‌های جاسوسی او، در زمان انتشار جزو کارهای بسیار موفق دنیای ادبیات بوده است. برعکس بسیاری از نوول‌های له کاره که مردان کاراکتر محوری داستان و ماجراهای آن هستند، شخصیت اصلی داستان «دختر درام زن کوچولو» یک زن جوان است. چارلی کاراکتر محوری داستان، یک بازیگر نه چندان موفق است که ناخواسته سر از دنیای جاسوسی و جاسوسان درمی آورد. او به عنوان یک مامور دوجانبه انگلیسی، راهی کشورهای آلمان، اتریش، فرانسه و یونان می‌شود تا ماموریت‌هایی مهم را برای سازمان اینتلیجنت سرویس انجام دهد. البته او در این راه، از هنر بازیگری خود نیز استفاده زیادی می‌برد و سعی می‌کند نقش محوله در دنیای واقعی را به شکلی واقعی و رئال بازی کند! برای ایفای نقش چارلی، بازیگری نه چندان سرشناس به نام فلورنس پاگ انتخاب شده است. این بازیگر اهل لندن، فعالیت بازیگری را از سال 2014 شروع کرده و در چند فیلم و مجموعه نه‌چندان مهم بازی داشته است.

مهبد آستانی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها