راپورت‌های میرزا ادریس‌

فرمایشات پولوتیک

الیوم در اندرونی همایونی نشسته پا به علاالدین چسبانده بر بالای شعله‌اش پوست پرتقال می‌فشاردیم که از الکل حاصله جرقه می‌کرد ذوق می‌کردیم که خشایار خان دق‌الباب نموده رخصت خواسته عرضی داشت.
کد خبر: ۱۰۹۷۷۳۳

پر و پاچه‌مان را جمع کرده رخصت دادیم! عارض شد: قبله عالم چه نشسته‌اید که امروز 25 نوامبر است. فرمودیم خب چه کنیم؟ فرمودند قربان روز جهانی نه به خشونت علیه نسوان است! فرمودیم: مگر ما به خشانت علیه بانوان بله گفته‌ایم پدر سوخته؟

عارض شد: نه حکمی قانونی چیزی بگذارید نسا رعیت بفهمند قبله عالم به فکر مشارالیهن بوده و حکومت مطلق مردانه نیست.

پسی‌اش زدیم، پدر سوخته خوب پولوتیک بلد است!‌ فرمودیم کاغذ بیاورند قانون وضع کرده در کوی و برزن جار زده برای رجال مملکت بخوانند، هر کس تخطی کرد بدهیم چپقش را چاق کنند: «هوالجبار»

من الیوم مقرر می‌فرماییم کلیه رجال نسبت به آموختن الوان صورتی، کالباسی، یاسی، پوست پیازی، آدامسی، صورتی چرک، نیلی و قرمز اهتمام ورزیده و تشخیص بدهند.

رجال موظفند حداقل هفته‌ای یک‌بار جوراب خود در سرکه و نمک جوشانده که بوی ته مانده سیگار در روغن دنبه ندهد.

مقرر فرمودیم با یک من سبیل از دهانه بطری در یخچال آب ننوشیده و من بعد ذالک سبیل خود نم کند. اهل و عیال گناه نکرده همخانه این وحوش شوند!

احد رجال در قصبات محروسه حق ندارند بعد از اتمام چاشت و طعام باد گلو و سایر باد‌ها از خود ساطع کرده و بدان وسیله هوا به قدری آلوده گردد که چشم‌ها به قی بیفتد و اهل منزل سیاه سرفه بگیرند.

حکم فرموده رجال مملکت تواریخ تولد و خطبه عقد و ازدواج و روز زن در کاغذ نوشته به‌خاطر بسپارند که فراموشی این تواریخ ذنب لایغفر است و حکم به نشادر می‌دهیم.

محاسن انبوه جمال مرد است. لکن این‌گونه نباشد که رها شود به امان خدا. میرزا کوچک خان و رابینسون کوروزوئه دغدغه دیگر داشته‌اند که به ریش نرسیده‌اند. این‌گونه نباشد که وقتی راه می‌روند نفهمیم دارند می‌روند یا می‌آیند!

کفش کالج بی‌جوراب با شلوار لوله تفنگی و پاچه بالازده علامت نایس و کول بودن نبوده و احدی از نسوان به‌خاطر این تیپ نفرموده: او مای گاد! فلذا دستور فرموده‌ایم غلاف کنند.

استعمال عطر و افترشیو و بادی اسپلش در منزل از اوجب واجبات بوده و شخص خاطی باید یک ماه دستشویی بین راهی تمیز کند. مسواک سنت نبی و توصیه اطبا بوده و دستور به وجوبش می‌دهیم. رجال در هنگام عدم استفاده از مسواک از به کار بردن کلماتی چون: هندوانه، حلال، هلهله، حلیم، همیشه و همدم خودداری کرده تا با «ه» یا «ح» ملفوظ هوای دهان استخراج نگردد.

زیاده فرمایش نداریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها