والنسیا به لطف داور مساوی گرفت

سرقت بزرگ

وقتی کمک داور بازی یکشنبه‌شب والنسیا ـ بارسلونا گل سالم لیونل مسی را ندید و دستور به ادامه بازی داد، همه هواداران بارسلونا ناخودآگاه به یاد روز تلخ بازی با رئال بتیس افتادند که داور گل سالم آنها را ندید تا با 2 امتیازی که در آن بازی از دست دادند، قهرمانی لالیگا را از کف بدهند.
کد خبر: ۱۰۹۷۶۰۹

البته داوری‌های فصل قبل اشتباهاتی عجیب به ضرر بارسلونا داشت که بازی با بتیس یکی از آنها بود. مسابقه‌ای که دفاع بتیس توپ را از درون دروازه بیرون کشید و کمک داور تصمیم به ادامه بازی گرفت. همه گمان می‌کردند حاشیه‌های آن بازی بتواند مدیران سازمان لیگ اسپانیا را مجبور کند تا از تکنولوژی‌های جدید مانند «گل لاین» یا «کمک داور ویدیویی» کمک بگیرند؛ اما اسپانیا ترجیح داد سنتی باقی بماند و حاشیه‌های داغ‌تری را تجربه کند. «یک رسوایی دیگر» این تیتر بیشتر روزنامه‌های کاتالونیا بود. حتی روزنامه‌های مادریدی مارکا و آس هم که طرفدار پروپاقرص رئال مادرید هستند، اشتباه خنده‌دار کمک داور بازی والنسیا ـ بارسلونا را به تیتر و عکس یک خود تبدیل کردند. زمانی که نتو دروازه‌بان برزیلی روی شوت مسی مرتکب اشتباهی مرگبار شد تا توپ از میان پاهای او به درون دروازه بغلتد؛ اما او شانس آورد که کمک داور، این گل واضح بارسلونا در نیمه اول را ندید. والنسیا در نیمه دوم به وضوح برتر از بارسلونا بود و در دقیقه 60 گل برتری را هم زد؛ اما این گل در دقیقه 82 پاسخ داده شد. مسی با پاسی بی‌نقص، جوردی آلبا را در موقعیت گل قرار داد و او هم با یک ضربه عالی گل تساوی را زد. این بازی پرهیجان، پرموقعیت و جذاب، با تساوی بدون گل تمام شد و بیش از هر تیمی، تیم‌های مادریدی از این تساوی خوشحال شدند.

در حال حاضر بارسلونا با 35 امتیاز در صدر ایستاده، والنسیا با 31 امتیاز دوم است و اتلتیکومادرید و رئال مادرید با 27 امتیاز در خانه‌های سوم و چهارم قرار دارند.

واکنش سرمربی بارسا

ارنستو والورده، سرمربی آرام بارسا در پایان بازی گفت: «دوست داشتیم سه امتیاز بازی را کسب کنیم و از عملکرد بازیکنان و نمایش امشب‌مان راضی هستم. گل والنسیا از لحاظ روحی ما را تحت تاثیر قرار داد با این حال در تمام لحظات بازی تیم شجاعی بودیم. بازی را مساوی کردیم و می‌توانستیم گل دوم را هم بزنیم. البته داور یک ظلم آشکار در حق تیم ما انجام داد و گل سالم ما را ندید. واضح بود که توپ گل شده است و در برگشت همان صحنه نزدیک بود به ما گل بزنند. چندان اعتقادی به مرور اشتباهات داوری یک بازی ندارم، ولی متاسفانه همچنان با این اشتباهات فاحش دست به گریبانیم. اختلاف خوبی با والنسیا و دیگر تیم‌ها داریم ولی هنوز راه درازی تا پایان فصل باقی مانده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها