چرا حامد حدادی برای تیم ملی بسکتبال بازی نکرد؟

داستان یک سفر نابهنگام

تیم ملی بسکتبال ایران در شرایطی به اردن سفر کرد و در بازی نخست خود در مرحله انتخابی جام جهانی مقابل عراق شکست خورد که حامد حدادی را در اختیار نداشت.
کد خبر: ۱۰۹۷۵۷۰

ستاره و کاپیتان تیم ملی بسکتبال قرار بود از بازی با قطر در تهران ملی‌پوشان را همراهی کند، اما در فاصله یک روز مانده تا بازی دوم ایران در انتخابی جام جهانی به چین برگشت تا تیم سیچوان را در ادامه لیگ چین همراهی کند.

مهران حاتمی، سرمربی تیم ملی در مصاحبه‌ای اعلام کرده است باشگاه سیچوان از حامد خواسته به چین برگردد.

این در حالی است که براساس قوانین فدراسیون جهانی ( فیبا) تمام باشگاه‌ها موظف هستند برای بازی‌های ملی آن هم در انتخابی جام جهانی بازیکن خود را در اختیار تیم‌های ملی قرار دهند.

مهران سررشته، سرپرست تیم ملی رفتن حدادی را به موضوع استعفای چند روز گذشته محمود مشحون ربط داد و گفت: من شنیدم حدادی از استعفای بدموقع مشحون ناراحت است و به همین دلیل گفته که نمی‌خواهد برای تیم ملی بازی کند!

بعد از این که این صحبت‌ها مطرح شد و سرپرست تیم ملی بسکتبال قصه‌های مختلف در نبود حدادی سرهم کرد، مدیر برنامه و دوست نزدیک حدادی در فضای مجازی مطلبی را در این خصوص منتشر کرد.

حامد حدادی که همواره در اختیار تیم ملی بود، در آخرین مصاحبه‌اش هم اعلام کرد تا بازی‌های آسیایی 2018 چین در خدمت تیم ملی است. مدیر برنامه‌های حامد نیز در فضای مجازی اعلام کرد قرار بود حامد توسط فدراسیون بسکتبال بیمه شود تا برای بازی‌های انتخابی جام جهانی به میدان برود که این موضوع همزمان شد با کناره‌گیری محمود مشحون از فدراسیون بسکتبال .

بر اساس صحبت‌های مدیر برنامه‌های حامد، باشگاه چینی بعد از آن که نام حدادی را در فهرست تیم ملی برای بازی با عراق ندید اعلام کرده بود بازیکن ایرانی‌اش باید هر چه زودتر به چین برگردد. حتی وی از زبان مدیر باشگاه سیچوان که حدادی در آنجا بازی می‌کند نقل کرد به دلیل قرارداد با تیم باشگاهی، بیمه حدادی توسط فیبا و فدراسیون ایران باید تضمین شده باشد.

این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شود که مهران سررشته، سرپرست تیم ملی در مصاحبه خود با رسانه‌ها به هیچ کدام از این موارد اشاره نکرده است و به نظر می‌رسد وی به عنوان سرپرست تیم در انجام وظیفه‌اش کوتاهی کرده است و از جزئیات کار حدادی برای بازی کردن در تیم ملی اطلاعی ندارد. سررشته با گفتن این که حدادی به دلیل استعفای بدموقع رئیس فدراسیون ناراحت است در واقع آدرس اشتباهی داد و فرافکنی کرده است.

از طرفی بر اساس گفته‌های مدیر برنامه‌های حامد چنانچه نصف بیمه حدادی در بازی‌های جام جهانی بسکتبال باید توسط فدراسیون بسکتبال پرداخت شود چرا این فدراسیون در پرداخت سهم خودش دیرکرد داشت؟ برنامه جام جهانی از حدود یک سال پیش اعلام شده است و حامد حدادی به عنوان لژیونر و بازیکن سال‌های پیش NBA به‌عنوان رکن اصلی تیم ملی باید پیشتر از اینها بیمه می‌شد نه روز شنبه‌ای که قرار بود محمود مشحون دیگر در بسکتبال نباشد.

حال که محمود مشحون رفت چرا علی توفیق، دبیر فدراسیون بسکتبال کار بیمه حدادی را به جریان نینداخت و نقش او به‌عنوان دبیر فدراسیون در زمان نداشتن رئیس چیست؟ به هر حال با تناقض‌گویی سرپرست تیم ملی، علی توفیق دبیر فدراسیون باید در این زمینه شفاف‌سازی کند. پرسش جامعه بسکتبال نیز از دبیر فدراسیون مشخص است؛ حدادی چرا آمد چرا رفت؟

رفتنم به استعفا ربطی نداشت

روز گذشته برخی رسانه‌ها رفتن حامد حدادی را به چین، قهر او از تیم ملی و به‌خاطر استعفای محمود مشحون ربط دادند، اما کاپیتان تیم ملی به این شایعات پایان داد.

حدادی در پست اینستاگرامی خود غیبت مقابل تیم ملی بسکتبال قطر را به خاطر تحت فشار بودن از سوی باشگاه چینی‌اش اعلام کرد و نه قهر از تیم ملی یا استعفای مشحون.

او نوشت: همیشه از این‌که سرباز کشورم هستم به خودم می‌بالم. تابستان گذشته در آسیا کاپ با مصدومیت و آمادگی کم با تمام وجود تلاش کردم تا کمک تیم باشم. این بار هم به عشق پوشیدن لباس ایران بازگشتم و تمریناتم را آغاز کردم. اما شرایط آن طور که باید پیش نرفت. رفتنم ربطی به استعفای رئیس فدراسیون نداشت و هیچ قهری در کار نبود بلکه از طرف باشگاهم در چین تحت فشار بودم و از من خواسته شد که برگردم. از این‌که نمی‌توانم در بازی با قطر کنار هم‌تیمی‌هایم باشم، احساس خوبی ندارم. دلم را پیش بچه‌های تیم و در سالن آزادی جا گذاشته‌ام و....

محمد رضاپور

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها