به گفته عباس رافعی کارگردان «فصل فراموشی فریبا» این فیلم در کشورهای عربی در حال اکران است و بزودی در رومانی هم به نمایش گذاشته می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۴۶۶۹

به گزارش مهر ،عباس رافعی کارگردان سینما درباره اکران فیلم سینمایی «فصل فراموشی فریبا» در کشورهای عربی گفت: حضور در جشنواره‌ها می‌تواند راه را برای ورود به بازارهای جهانی باز کند، اما این حضورها نباید مقصد و هدف نهایی باشند. جشنواره‌ها معمولا مثل مفصل‌ها و لولاهایی عمل می‌کنند که آثار را به اکران عمومی، صاحبان سینما و پخش‌کننده‌ها در کشورهای مختلف معرفی می‌کنند و ما هم باید از فرصت حضورهای جشنواره‌ای برای ورود به بازارهای دنیا و پخش جهانی آثار ایرانی استفاده کنیم.

او افزود: فیلم سینمایی «فصل فراموشی فریبا» در حدود 89 جشنواره جهانی شرکت کرد و بیشترین جوایز فنی مثل جایزه تدوین، فیلمبرداری و... را برای سینمای ایران به ارمغان آورد در حالی که فیلم‌های سینمای ایران اغلب جایزه‌های مفهومی مثل جایزه ویژه هیات داوران و جایزه ویژه منتقدان را دریافت می‌کنند و کمتر پیش می‌آید که جوایز فنی بگیرند. البته اگر ما با استانداردهای سینمای جهان فیلم بسازیم این اتفاق می‌افتد و فیلم‌های ما به شکل استاندارد وارد چرخه خارجی می‌شود.

رافعی افزود: اعتقاد دارم اگر فیلم‌های ایرانی بتوانند در کشورهای مختلف اکران عمومی شوند با مردم عام سخن بگویند و ارتباط حسی برقرار کنند، این موضوع می‌تواند برای امنیت ملی ما هم مفید و موثر باشد.

این کارگردان اظهار کرد: تصویر و سینما می‌تواند کارهای بزرگی برای ما بکند اما ما از نیروی جادویی صنعت سینما غافل شده ایم این در حالی است که آمریکا پیش از حمله به یک کشور، درباره آن کشور فیلم می‌سازد و افکار عمومی را از همین طریق متقاعد می‌کند که باید به آن کشور حمله کنند برای مثال درباره عراق و افغانستان همین کار را کرد.

او ادامه داد: اکران عمومی آثار سینمای ایران در دیگر کشورها نیاز به عزم ملی دارد که حداقل بتوانیم اکران عمومی کشورهای حاشیه خلیج فارس و منطقه را به‌دست بگیریم اما در حال حاضر شاهد این موضوع هستیم که سینمای‌های کشورهای عربی و منطقه در دست آمریکا، اروپا و یا هندی‌ها است و سینمای ایران هیچ جایی در بین آنها ندارد بنابراین فکر می‌کنم حالا که روزنه‌ای باز شده و فیلم «فصل فراموشی فریبا» توانسته وارد این چرخه شود باید این فرصت را غنیمت بشماریم و به اکران آثار ایرانی در این کشورها ادامه دهیم. من اگر فیلم دیگری داشتم خودم این موضوع را ادامه می‌دادم ولی من بعد از «فصل فراموشی فریبا» دیگر فیلم نساختم که به این چرخه وصل کنم و ادامه دهم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها