در سراسر دنیا همواره خودروهایی وجود دارند که چه در مدل های صفر کیلومتر و چه در نمونه های کارکرده و دست دوم از محبوبیت بالایی برخوردارند.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۶۶
بهترین و بدترین خودروها در بازار خرید و فروش دست دوم ایران

این گونه خودروها معمولا با افت قیمت کمتر و با سرعت بیشتری به فروش می روند. این موضوع موجب می شود تا مردم در هنگام خرید خودرو صفر کیلومتر به این موضوع نیز توجه کنند.

به عقیده کارشناسان خودروی شرکت همراه مکانیک به عنوان مرجع خرید و فروش خودرو دست دوم در ایران، معیار پرفروش ترین محصولات در بازار خودروهای دست دوم بیش آنکه به کیفیت آنها وابسته باشد متاثر از قیمت آنهاست. در واقع می توان گفت که برخلاف بسیاری از کشورهای توسعه یافته، در ایران خودروهای اقتصادی که از لحاظ طراحی و امکانات با نواقص زیادی روبرو هستند در بازار دست دوم به سرعت و با افت قیمت پایین به فروش می روند.

بهترین خودروهای بازار دست دوم ایران

بهترین خودروها در بازار دست دوم ایران محصولاتی هستند که سال هاست با آنها آشناییم. خودروهایی نظیر پژو پارس، پژو 206، پراید، تندر 90، تیبا و رنو ساندرو که از قیمت نسبتا پایین تری نسبت به خودروهای وارداتی برخوردارند. به طور معمول میزان کارکردی که برای یک خودرو در هر سال تخمین می زنند نزدیک به 20 هزار کیلومتر است و هرچه کارکرد خودروی شما با این عدد تفاوت داشته باشد تاثیری بیشتری بر قیمت آن می گذارد.

پژو پارس خودرویی است که سال ها قبل به عنوان یک محصول لوکس توسط ایران خودرو تولید شد. اگرچه این خودرو سال هاست که در میان تولیدات زیبا و جدید خارجی و حتی داخلی حرفی برای گفتن ندارد اما هنوز هم مردم از آن به خوبی استقبال می کنند. در این بین پژو پارس معمولی نسبت به مدل LX این خودرو با افت قیمت بسیار کمتری همراه خواهد بود.

پژو 206 نیز در میان جوانانی که از قدرت خرید محدودی برخوردارند طرفداران زیادی دارد. این خودروی هاچبک نسبت به مدل صندوق دار خود با سرعت بسیار بالاتری به فروش می رسد. به عنوان مثال یک پژو 206 تیپ 2 تولید سال 92 با کارکرد 30 هزارکیلومتر در قیاس یا یک نمونه مشابه با کارکرد 100 هزار کیلومتر اختلاف قیمتی نزدیک به 3 میلیون تومان دارد.

تندر 90 نیز از خودروهای اقتصادی است که معمولا به عنوان یک خودروی خانواده مورد استفاده قرار می گیرد. این خودرو اگرچه از ظاهر زیبایی برخوردار نیست اما به دلیل فضای زیاد کابین و صندوق عقب و همچنین نام برند رنو که با خود به یدک می کشد در بازار فروش خودرو به سرعت فروخته می شود. همچنین ساندرو و ساندرو استپ وی را نیز باید به سایر محصولات خوش اقبال رنو در بازار ایران اضافه کرد.

جالب آنکه خودروهای چینی که در بازار محصولات صفر کیلومتر اوضاع بسیار خوبی دارند و به دلیل شرایط فروش آسان با استقبال زیادی مواجه می شوند، در بازار خرید و فروش خودرو دست دوم چندان موفق نیستند و با افت قیمت زیادی مواجه می شوند.

بدترین خودروهای بازار دست دوم ایران

خودروهای چینی چندان در بازار دست دوم موفق نیستند. در این بین ام جی 550 که در زمان عرضه صفر کیلومتر فروش بالایی را ثبت کرده بود به دلیل مشکلاتی نظیر تامین قطعات و شرایط سخت نگهداری به یکی از بدترین خودروها در بازار دست دوم بدل شده است. برلیانس V5 نیز که در کشور تولید و مونتاژ شده و فروش خوبی به صورت صفر کیلومتر دارد در بازار خودروهای کارکرده افت قیمت زیادی را به همراه خواهد داشت.

لیفان 620 خودرویی دیگر از کشور چین است که با شرایط بسیاری بدی به فروش می رسد. این خودرو به دلیل کیفیت پایین ساخت و توقف تولید آن توسط کارخانه که موجب کاهش قطعات یدکی آن در بازار شده است یکی از بدترین مدل ها در بازار خودروهای کارکرده محسوب می شود.

جالب آنکه در میان خودروهای ناموفق حتی نام برندهایی نظیر سوزوکی، هوندا و بی ام و نیز به چشم می خورد. هوندا CR-V که توسط شرکت گلرنگ موتور و با پیشرانه کمتر از 2500 سی سی به ایران وارد می شود چه به صورت صفر کیلومتر و چه کارکرده با مشکلات زیادی در هنگام فروش مواجه است که کمی عجیب به نظر می رسد.

همچنین بی ام و که یکی از محبوب ترین برندهای تاریخ خودروسازی محسوب می شود نیز در بازار دست دوم ایران چندان خوش اقبال نیست. محصولات این شرکت معمولا به سرعت توسط دوستداران خودروهای لوکس به صورت صفر کیلومتر خریداری می شوند اما برخی مدل های آن به دلیل استهلاک زیاد و حساسیت بالا به نوع بنزین مصرفی که نگهداری از خودرو را مشکل می کند در بازار کارکرده ها چندان موفق عمل نکرده اند. از جمله مدل های ناموفق بی ام و می توان به سری هفت یعنی 730، 740 و 750 اشاره کرد.

در هر حال بهتر است پیش از خرید خودرو دست دوم با مشاوره از شرکت های کارشناسی خودرو مانند همراه مکانیک از قیمت دقیق محصولات باخبر شوید. به این منظور شما می توانید از برنامه قیمتگذاری خودرو در سایت https://hamrah-mechanic.comاستفاده کنید. این برنامه به شما امکان می دهد تا با وارد کردن برند و نام خودرو، سال تولید، نوع گیربکس، رنگ بدنه، میزان کارکرد، مدت زمان بیمه و تخفیف های آن قیمت واقعی خودرو مورد نظر خود را ارزیابی کنید

.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها