واکنش هنرمندان به زلزله دردناک غرب ایران

هـ مثل هنرمندان مثل همدردی

در پی زمین لرزه‌ شدید غرب کشورمان و کشته و زخمی شدن برخی از هموطنانمان، هنرمندان مختلف با انتشار پیام‌هایی در صفحه شخصی خود با بازماندگان و زخمی‌شدگان این حادثه ابراز همدردی کردند و این اتفاق ناگوار را تسلیت گفتند. به گزارش جام‌جم، وقوع زلزله شامگاه یکشنبه در غرب کشور، دل بسیاری از هموطنان کشورمان را به درد آورد. هنرمندان نیز نسبت به این واقعه ناگوار بی‌تفاوت نبودند و با انتشار پیام‌ها و بیان اظهارنظرهایی تاسف خود را از این واقعه ابراز و با داغدیدگان این حادثه همدردی کردند. در ادامه برخی از این واکنش‌ها را با هم می‌خوانیم.
کد خبر: ۱۰۹۳۴۴۷

مجید صالحی در گفت‌وگو با جام‌جم: حال همه ما گرفته است. تسلیت را همه گفتند و من هم این اتفاق دردناک را به تمام ایران تسلیت می‌گویم. حتی پریشب هم که این اتفاق افتاد، فکر نمی‌کردم عمق فاجعه تا به این اندازه باشد، اما دیروز صبح با دیدن اخبار متوجه شدم که چقدر کشته و زخمی داریم. الان هوای غرب کشور سرد است و قطعا زلزله‌زدگان به کمک‌هایی نیاز دارند که از مهم‌ترین آنها گروه خونی« o-» است. امیدوارم مردم با همدلی بیشتر به کمک هموطنانشان بیایند. چون شرایط سختی بر آنها حاکم است.

هادی حجازی‌فر: خدایا مرگ‌هایی که می‌توانست تماما زندگی باشد را از ما دور کن. خدایا به ما و زندگی‌های انگار کم‌بهای ما رحم کن. خدایا به خانه‌های در رقص و سست ما رحم کن و وجدان و شرف به صاحبان تصمیم و اجرا عطا کن. خدایا برای زیرآوار ماندگان، روزنه‌ای برای امید و بقا و برای ما و هموطنان پر از غم و ناباوری، صبر عطا کن. خدایا جز تو پناهی نبوده و نیست انگار.

سیما تیرانداز: خداوندا به هموطن‌های عزیزم کمک کن.

شهرام ناظری: قوم کرد قومی است که هنوز آداب و رسوم اصلی ایرانی‌اش را حفظ کرده است و این قوم جزو استثنائات است. از واقعه ناگواری که در منطقه کرد شب گذشته رخ داد بشدت دلگیر هستم.

صابر ابر: برای مردم کشورم و غم از دست دادنشان. چقدر کوتاه است و بی‌قول و قرار زندگی! تمام می‌شود وقتی قرار نبود.

گلاره عباسی در گفت‌وگو با جام‌جم: برای بازماندگان این حادثه آرزوی صبر و شکیبایی می‌کنم. قطعا هر کمکی (نقدی و غیرنقدی) که از سوی مراکز اعلام شود مردم و هنرمندان مثل همیشه حاضرند تا با جان و دل همراهی کنند.

اردشیر کامکار در گفت‌وگو با جام‌جم: من هم مانند همه به مردم کردستان و ایران تسلیت می‌گویم. دیگر نمی‌توان برای آنها که رفتند کاری کرد، اما برای بازماندگان چرا! امیدوارم بتوانیم برای آنها که ماندند و هنوز زنده‌اند کاری انجام دهیم.

کوروش سلیمانی پروردگارا! یا ارحم الراحمین، ای که تو قادر و عظیم و رحمان و رئوف و رحیم هستی، ترا به بزرگی ات در این شب وحشت و هراس یاور و پشتیبان و مراقب مردم ما باش... من که با بدرقه عزیزانم سفر آغاز کردم شهر در آرامش می‌درخشید... به تهران رسیدم و باخبر شدم و قلب من با شهرم لرزید... جانم کرمانشاه است، در کنار مادر و پدر و خواهران و برادران و فرزندانشان... نمی‌دانم امشب در شهرها و روستاهای مرزی زلزله‌زده مردم با آوار غم عزیزان‌شان چگونه سر می‌کنند... خواب ندارم، اما با تمام وجودم و با توکل برای خانواده‌ام، همشهری‌هایم و همه مردمی که خانه‌ها و دست و دلشان امشب در هر جا لرزید آرامش و راحتی و امنیت از خداوند مهربان و بخشنده طلب می‌کنم... طلب سلامتی و مرهم برای آسیب‌دیدگان و تسلیت بابت جان‌باختگان این حادثه تلخ به کرمانشاه، به سرپل ذهاب، به دالاهو، به ثلاث باباجانی، به قصرشیرین، به کرند غرب...؛ تسلیت به ایران

محمدرضا گلزار: تسلیت به همه هموطنان عزیزم.

هانا کامکار: با همه وجود غمگینم برای کوردهای نازنین در مراکز وقوع زلزله (کردستان ـ عراق) و هموطنانم در سراسر استان‌های مرکز زلزله در ایران بویژه کرمانشاه، ایلام، لرستان و کردستان عزیزم. همه جانم داغدار هم قومی‌ها و هم‌نژادی‌های بزرگوارم است. این چنان حالم بد است که نمی‌توانم چیزی بگویم، این چنان حالم بد است که نمی‌توانم بنویسم، این چنان حالم بد است که تنها می‌توانم برایشان با اشک لالایی بخوانم.

سالار عقیلی: درگذشت هموطنان عزیزمان در زلزله استان‌های غربی کشور را خدمت مردم شریف و بزرگوار ایران تسلیت عرض می‌کنم.

برسان باده که غم روی نمود ای ساقی

این شبیخون بلا باز چه بود ای ساقی

محسن چاوشی: آبادیا ویرون شد.

پانته‌آ پناهی‌ها: مردم داغدارمون به گروه خونی O- احتیاج دارند. اطلاع‌رسانی و کمک کنیم.

هانیه توسلی: تسلیت به مردم عزیز و صبور غرب و کرمانشاه. از خدای بزرگ و مهربان صبر و آرامش می‌خواهم برای کردستان و کرمانشاه و حلبچه و مردم مهربان و خوش قلب کرد در ایران و کردستان عراق و امیدوارم بازماندگان این حادثه تلخ در آرامش و صبر باشند و امیدوارم کار امداد و کمک‌رسانی مخصوصا در روستاها و نقاط دورافتاده سریع‌تر انجام بشه. خدا به داد قلب پردردتون برسه واقعا. با تمام وجود برای این مردم غمگینم.

پوران درخشنده:تسلیت، تسلیت، کرمانشاه شهر غیور من، در انتظار کمک فوری به آسیب‌دیدگان.

رامبد جوان آرزوی سلامتی دارم برای همه هموطنان عزیزم.

نوید محمدزاده: کرمانشانگم، ای شار شیرین نفس کم دیریم، ارای زار و شین همدیاریم،‌ها ژیر آوار کم بتکن خاک، وه‌ای کردوار.

الهام پاوه‌نژاد: از زلزله و عشق، خبر کس ندهد

آن لحظه خبر شوی که ویران شده‌ای

(محمدرضا شفیعی‌کدکنی)

قرار نبود پاییز این‌گونه بیاید. قرار نبود سرما سیاه‌پوشمان کند. به فکر رسیدن یلدا و تفال و عاشقانه‌ها و سرخی دل هامان بودیم که خون به جگر شدیم برای داغ تک‌تک‌تان و دست‌های دور و ناتوان‌مان، شهرهای زخمی و داغدیده، کرمانشاه گیانم، دلمان با شماست

مهناز افشار: حالم داغون‌تر از این حرفاست که بخوام و بتونم صرف یک عرف تسلیت بگم و همدردی کنم. این دیگه چه بلایی بود که بر سرمون نازل شد. همه این خبرا و عکسا آوار شد سرم.

نرگس آبیار: اوضاع وخیم‌تر از آن است که فکر می‌کردیم. هموطنان ما احتیاج به کمک دارند. غم سنگینی است. امیدوارم همگی صبورانه در کنارشان باشیم و با کمک و همدلی این بحران را قابل تحمل‌تر کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها