فوتبال در سوگ زلزله کرمانشاه

بهت کی‌روش و ملی‌پوشان

زلزله یکشنبه‌شب استان کرمانشاه، ایران را در بهت فرو برد. دیروز بازیکنان تیم ملی ایران هم مثل مردم عزادار بودند و در واقع اردوی تیم ملی در شهر نایخمن، تحت تاثیر اخبار، تصاویر و ویدئوهای زلزله قرار گرفت. نگرانی در چهره بازیکنان هم موج می‌زد و از لحظه وقوع زلزله، اخبار را با دقت پیگیری می‌کردند. یکی از مسئولان تیم ملی، اولین کسی بود که خبر زلزله را به بازیکنان داد و سپس آنها در این زمینه پیگیری کردند. حتی بعضی بازیکنان با ایران تماس گرفتند تا اخبار را کامل بگیرند. وریا غفوری، بازیکن کردستانی تیم ملی از همه نگران‌تر بود. او هم اهل غرب ایران و شهر سنندج است. وریا با بعضی از اقوامش در ایران تماس گرفت. کی‌روش، سرمربی تیم ملی هم مثل بازیکنان اخبار را پیگیری می‌کرد. البته دیروز روز بازی تیم ملی بود و به همین دلیل، جلسات فنی زیادی برگزار شد ولی ناراحتی در چهره بازیکنان تیم ملی دیده می‌شد. آنها حتی ویدئوهای تلخ را برای هم ارسال می‌کردند.
کد خبر: ۱۰۹۳۴۳۴

کاش خانه‌ها را محکم‌تر می‌ساختیم

فوتبالی‌ها به زلزله کرمانشاه و کشته شدن بیش از 300 ایرانی در این فاجعه، واکنش نشان دادند. همواره فوتبالی‌ها در چنین روزهای سختی جزو کسانی هستند که سریعا واکنش نشان می‌دهند و حتی برای کمک کردن، پا پیش می‌گذارند. روز گذشته هم خیلی از چهره‌های مطرح فوتبال ایران از جمله دایی، کریمی، نکونام و منصوریان به زلزله کرمانشاه و مرگ ایرانی‌ها واکنش نشان دادند.

سیدجلال حسینی: من هم به مردم ایران تسلیت می‌گویم. واقعا حادثه خبر نمی‌دهد و به همین خاطر باید خودمان پیشگیری کنیم. اگر خانه‌ها محکم‌تر ساخته می‌شد، این قدر کشته نمی‌دادیم. باید به فکر بود و کاری کرد که وقتی باز هم چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد، این قدر کشته ندهیم.

احمدرضا عابدزاده: این ضایعه بزرگ را به تمام هموطنانم، خصوصا مردم عزیز کرمانشاه تسلیت می‌گویم و برای بازماندگان آرزوی صبر و آرامش دارم. من را هم در غمتان شریک بدانید.

جواد نکونام: متاسفانه هر لحظه خبرهای بد و بدتر می‌شنویم. از شب گذشته همه پیگیر اخبار زلزله هستیم. ویدئوهایی از این فاجعه دیدم که واقعا دلم را به درد آورد و چیزی نمی‌توانم بگویم جز همدردی با خانواده‌های عزادار. قطعا چهره‌های ورزشی هم حاضر هستند همه نوع کمکی کنند. امیدواریم در این زمینه سازماندهی خوبی صورت بگیرد. ورزشی‌ها همیشه در این طور مواقع پیشرو هستند.

علیرضا منصوریان: به مردم ایران تسلیت می‌گویم. همه عمیقا ناراحت هستیم. قطعا این انگیزه در همه ورزشی‌ها بویژه فوتبالی‌ها وجود دارد که بتوانند کمک بسیار کوچکی به مردم زلزله‌زده کنند. همه با بازمانده خانواده این عزیزان همدردی می‌کنیم. می‌دانیم چقدر سخت است. واقعا باور کردنی نیست.

علی کریمی: تسلیت. فقط خدا صبر بدهد

علی دایی: این ضایعه را به مردم بزرگوار ایران خصوصا مردم عزیز کرمانشاه تسلیت می‌گویم. از دوستان و زحمتکشان عزیز در نهادهای امدادی انتظار می‌رود، همه توان خود را در جهت امداد، نجات، درمان و رسیدگی به مردم و بازسازی سریع منطقه به کار گیرند. از خداوند متعال برای فوت شدگان مغفرت و رحمت و برای مجروحان، سلامت عاجل و برای بازماندگان صبر و سلامت و عزت مسالت دارم.

خسرو حیدری: به مردم ایران و بخصوص مردم کرمانشاه تسلیت می‌گویم. همه ناراحتیم. ما را هم عضوی از خانواده خود بدانند. تا جایی که بتوانیم، کمک می‌کنیم. به طور حتم همه ایران کنار آنها خواهند بود. امیدوارم آمار کشته شده‌ها بیشتر از این نشود.

تعدادی از چهره‌های ورزشی دیگر هم نسبت به مرگ هموطنان واکنش نشان دادند. حسین ماهینی، محسن مسلمان، وینفرد شفر، کریم باقری و فرشید اسماعیلی از جمله این چهره‌ها بودند.

اقوام بختیار رحمانی زیر آوار

بختیار رحمانی، هافبک سابق استقلال و فعلی پیکان، از یکشنبه شب که خبر زلزله در شهر سرپل ذهاب منتشر شد، بشدت نگران بود و سریعا با اعضای خانواده‌اش تماس گرفت. او از این شهر می‌آید و اعضای خانواده‌اش همچنان آنجا هستند. خیلی از اقوام بختیار هم در شهر سر پل ذهاب زندگی می‌کنند و به همین خاطر سریعا با آنها تماس گرفت. رحمانی در این باره می‌گوید: از این که هموطنانم زیر آوار ماندند، خیلی ناراحتم. این مصیبت را به همه مردم تسلیت می‌گویم. خدا را شکر، خانواده‌ام خسارتی ندیدند، اما بسیاری از اعضای فامیل و دوستانم زیر آوار هستند که این مساله همه را نگران کرده. از همه مردم می‌خواهم برای آنهایی که زیر آوار هستند، دعا کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها