10هزار هکتار از تالاب بین‌المللی میانکاله به دلیل تغییر اقلیم و کاهش ورودی آب و آلودگی‌ها خشک شده است.
کد خبر: ۱۰۹۲۵۹۰

به گزارش مهر، خطر جدی خشکسالی در میانکاله از سال گذشته شدت گرفت و تاکنون باوجود ارائه راهکارهای مختلف، اقدام عملی مناسبی انجام‌نشده است. در این خصوص اجرا نشدن طرح‌های پیشگیرانه می‌تواند سرنوشت تلخی همچون دریاچه ارومیه را برای تالاب بین‌المللی میانکاله رقم بزند.

اکنون با گذر در میانکاله، شاهد خشک شدن بخشی از عرصه تالاب بین‌المللی میانکاله هستیم و رئیس اداره محیط‌زیست بهشهر هم در این رابطه از خشکی ده هزار هکتار از تالاب میانکاله خبر داده است.

زمان رضا احمدی در این باره می‌گوید: براساس کارشناسی‌ها و بررسی‌های انجام‌شده اکنون حدود ده هزار هکتار از 45 هزار هکتار پهنه وسیع تالاب بین‌المللی میانکاله یعنی چیزی حدود 20 درصد از این وسعت خشک‌شده است.

وی مهم‌ترین عامل خشک شدن میانکاله را همچون بسیاری از کارشناسان و فعالان زیست‌محیطی، پسروی آب دریای خزر، بسته شدن راه رودخانه به دریا، کاهش بارش باران و نزولات آسمانی، کم‌آبی و.. اعلام کرده است.

رضا احمدی در مورد راه‌حل جلوگیری از این خشکی و پسروی آب بیان کرد: بحث انتقال آب شیرین به تالاب میانکاله ازجمله طرح‌های مهمی است که در حال بررسی است تا آب شیرین همچون گذشته وارد دریا و تالاب شود که متأسفانه اکنون در برخی موارد مسدود شده و موارد مختلف دیگری هم در حال رایزنی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها