مدیر مسئول روزنامه جام‌جم:

نقد نباید تخریبی باشد

دکتر مراد عنادی، مدیرمسئول روزنامه جام‌جم که روز پنجشنبه 11 آبان در برنامه حالا خورشید شبکه 3 حضور داشت، با اشاره به این‌که نقد در مطبوعات باید منصفانه باشد، توضیح داد: در نقد کردن باید مراقب باشیم که به سمت تخریب نرود.
کد خبر: ۱۰۹۰۰۷۴

دکتر مراد عنادی در برنامه حالا خورشید درباره رونق کم نمایشگاه مطبوعات گفت: شاید بخشی از این مساله به رسانه‌های مکتوب برگردد که اقبال به این رسانه‌ها کمتر شده است. شاید یک دلیل آن به این مساله برگردد که تعدادی از رسانه‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب‌ حضور نداشتند.

وی در پاسخ به این‌که آیا این مشکل به بحث‌های صنفی مربوط می‌شود یا جناحی توضیح داد: هر دو موضوع ممکن است، دخیل باشد.

مدیرمسئول روزنامه جام‌جم درباره این‌که آیا نبودن رئیس‌جمهور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه در این باره نقش داشته، توضیح داد: امسال ایشان نیامدند و آقای جهانگیری حضور داشتند. ولی بدون شک حضور رئیس‌جمهور موثرتر بود و دلگرمی برای بچه‌های مطبوعات محسوب می‌شد. دکتر عنادی با اشاره به این‌که رسانه‌های مکتوب نیاز به حمایت دارند، توضیح داد: البته من موافق این مساله هستم که رسانه‌ها روی پای خودشان بایستند تا حریت و آزادی عمل بیشتری داشته باشند. اما رسانه‌های مکتوب برای سر پا ماندن نیاز به حمایت دارند تا با بهره بردن از اتفاقات تازه بتوانند جایگاه خودشان را حفظ کنند.

وی در پاسخ به پرسش رشیدپور، مجری برنامه مبنی بر این‌که شما چرا در روزنامه جام‌جم نقد نمی‌کنید؟ عنوان کرد: صفحات 3 و 5 روزنامه جام‌جم به رادیو و تلویزیون اختصاص دارد و ما نقد می‌کنیم، اما نقد ملایم و با زبانی آرام. ضمن این‌که برای بررسی سریال‌ها و برنامه‌ها از جمله خندوانه میزگرد هم برگزار می‌کنیم.

مدیرمسئول روزنامه جام‌جم گفت: نقد باید سازنده و منصفانه باشد، نه این‌که جنبه تخریبی داشته باشد. اگر نقد همراه با راه حل باشد، صحیح است و نباید یک طرفه باشد. ضمن این‌که ما به تماس‌های مردمی توجه می‌کنیم و برایمان خیلی مهم است، زیرا بهترین قاضی مردم هستند. وی در پاسخ به این‌که سایت بوی کاغذ را نمی‌دهد، عنوان کرد: بله، دقیقا همین طور هست، حتی من مقایسه‌ای بین رسانه‌های مکتوب و نوین که دارم این است که مثل تفاوت فست‌فود و دیزی می‌ماند یا موسیقی پاپ یا سنتی. در مجموع ما سعی می‌کنیم به رسالت خود عمل کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها