به گزارش ایسنا، محققان چینی در پژوهشی جدید بیش از 600 هزار نفر را مورد بررسی قرار دادند تا ارتباط بین سرطان و آسپرین را دریابند.
آنها دریافتند افرادی که هرروز به مدت هفت سال این دارو را مصرف میکنند احتمال ابتلای آنها به سرطان کبد یا سرطان مری 47 درصد کمتر بوده و همچنین احتمال ابتلا به سرطان معده نیز در آنها 38 درصد کمتر است.
آنها همچنین 34 درصد کمتر به سرطان پانکراس و 24 درصد کمتر به سرطان کولورکتال مبتلا میشوند.
پروفسور «کلوین تسوی» از دانشگاه چینی هنگکنگ اظهار کرد: «یافتههای ما نشان میدهد استفاده طولانی مدت از آسپرین میتواند خطر ابتلا به بسیاری از سرطانهای مهم را کاهش دهد.»
سرطانهای گوارشی تقریبا یکچهارم موارد سرطان در بریتانیا و یک سوم مرگ و میرهای ناشی از سرطان را شامل میشود. در این پژوهش مشخص شد مصرف طولانیمدت آسپرین بر این سرطانها تاثیر بسزایی دارد.
آخرین تمرینهای تیم ملی فوتبال در سایه حمایت فوقالعاده مردم مکزیک
حسین کعبی: وقتی فیگو را در جام جهانی زدم....