یک عکس، یک متن

ساخت سقف برای کعبه

دولت عربستان سعودی قصد دارد یک سقف متحرک را روی کعبه بسازد؛ اقدامی که نگرانی‌ها و انتقادهایی را در مورد آسیب رسیدن به یکی از مقدس ترین اماکن اسلامی جهان ایجاد کرده است.
کد خبر: ۱۰۸۹۳۲۶

به گزارش جماران و به نقل از ایندیپندنت، در حالی که هیچ گونه اعلام رسمی از استان مکه یا سایر مقامات سعودی در مورد اقدامات پیشنهادی صورت نگرفته، ویدئویی از سوی بنیاد تحقیقاتی میراث اسلامی به دست این روزنامه رسیده که ماکت این طرح را که در حال حاضر در مکه به نمایش در آمده نشان می‌دهد و چگونگی عملکرد این سقف را به نمایش می‌گذارد.

ادعا شده که این طرح جدید موسوم به «طرح چتر» برای حفاظت از زائران در برابر نور خورشید بیابان سوزان طراحی شده است.

دکتر عرفان العلوی، رئیس بنیاد تحقیقاتی میراث اسلامی گفت: «قرن‌هاست مسلمانان برای ادای مناسک حج به این مکان می‌آیند و از گرما شکایتی ندارند. من نمی‌توانم درک کنم چرا شما باید میراث این‌چنینی را تخریب کنید.» وی افزود: «هیچ سقفی نباید مکه را بپوشاند. این سقف همچون فضاپیمایی از یک فیلم هالیوودی است.»

مادری کردن چوپان برای بره

دیروز نشنال جئوگرافیک عکس یک چوپان را درحال شیردادن به بره‌ای که مادر خود را از دست داده، به عنوان عکس روز خود انتخاب کرد. این اتفاق در روستای بی‌شهر (Beyşehir) ترکیه رخ داده است. این چوپان مجبور است با شیشه به بره شیر بدهد؛ زیرا بره از خوردن شیر گوسفندان اطرافش خودداری می‌کند. چوپان نیز برای این که بره از وی نترسد از پوششی نمدی به نام کپِنِک (kepenek) استفاده می‌کند.

هالووین در کاخ سفید

رئیس‌جمهور آمریکا و همسرش در کاخ سفید مراسم هالووین ترتیب دادند.

به گزارش فرارو، دونالد و ملانیا ترامپ در این مراسم که به مناسبت جشن هالووین برگزار شد، میزبان کودکان بودند. مراسم هالووین در کاخ سفید، سنتی سالانه است که به دوران آیزنهاور برمی‌گردد. نیکسون اولین رئیس‌جمهوری بود که این سنت را به رویدادی خانوادگی تبدیل کرد و گروه‌های بزرگی از کودکان و پدر و مادرهایشان را برای جشن به کاخ سفید دعوت ‌کرد. بسیاری از افراد در شب هالووین با چهره‌های نقاشی شده، لباس‌های عجیب و غریب و غیرمرسوم می‌پوشند و کودکان برای قاشق‌زنی برای جمع‌آوری نبات و آجیل به در خانه دیگران می‌روند. این جشن را مهاجران ایرلندی و اسکاتلندی در سده نوزدهم با خود به قاره آمریکا آوردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها