رسانه تلویزیون یک بار دیگر سراغ «بینوایان» شاهکار کلاسیک ادبی ویکتور هوگو می‌رود. مجموعه تازه‌ای که براساس این داستان کلاسیک ساخته می‌شود، حال و هوای کلی نوشته هوگو را حفظ خواهد کرد. بی‌بی‌سی با همکاری شرکت فیلمسازی مستقل وینستن، امر تولید این درام دوره‌ای تاریخی را به عهده دارد.
کد خبر: ۱۰۸۸۳۳۹

اندرو دیویس فیلمنامه‌نویس سرشناس تلویزیونی، برای نگارش فیلمنامه بینوایان تازه انتخاب شده است. او سال قبل مجموعه پربیننده تاریخی «جنگ و صلح» را روی آنتن داشت که اقتباسی از شاهکار ادبی لئو تولستوی بود. کار ارزنده دیویس در این مجموعه (که تحسین منتقدان تلویزیونی را به همراه داشت) باعث شد وظیفه نگارش فیلمنامه بینوایان به او سپرده شود.

دیویس باید نوول حجیم هوگو را تبدیل به فیلمنامه‌ای شش قسمتی کند. هراپیزود مجموعه، یک ساعت خواهد بود. اندرو دیویس در گفت‌وگو با ورایتی اعلام کرد از ماه فوریه کار روی پروژه تازه‌اش را شروع کرده است. این هنرمند 78 ساله می‌گوید از این که فیلمنامه‌ای براساس نوول با ارزش ویکتور هوگو می‌نویسد، بشدت هیجان‌زده است و باور نمی‌کند شانس و فرصت نگارش فیلمنامه‌ای بر مبنای این داستان را پیدا کرده است.

در حالی که زمان شروع فیلمبرداری نسخه تازه بینوایان هنوز مشخص نیست، تهیه‌کنندگانش در جست‌وجوی یک کارگردان ماهر انگلیسی هستند تا کار ساخت مجموعه را به دست او بسپارند. تهیه‌کنندگان مجموعه تا به حال با چند فیلمساز سرشناس مذاکراتی کرده‌اند، اما نتیجه کار هنوز مشخص و اعلام نشده است. در عین حال، کار انتخاب بازیگران (بویژه بازیگر نقش ژان والژان) ادامه دارد. گفته می‌شود تهیه‌کنندگان بینوایان نسبت به انتخاب بازیگران آن، بشدت وسواس دارند.

مجموعه بینوایان برای پخش در زمستان سال آینده میلادی آماده می‌شود و به صورت همزمان، در اروپا و آمریکای شمالی روی آنتن می‌رود. سازندگان مجموعه برای بهتر شدن این درام پرتنش تاریخی، هزینه‌ای 12 میلیون دلاری صرف تولید آن می‌کنند. به احتمال زیاد، بخش اعظم صحنه‌های مجموعه در لوکیشن‌های کشور فرانسه فیلمبرداری خواهد شد، اما این مجموعه محصول مشترک آمریکا و انگلستان است و فرانسوی‌ها نقشی در تولید آن ندارند.

این دومین باری است که بی‌بی‌سی در 40 سال اخیر، سراغ تولید بینوایان می‌رود. در سال 1967 هم مجموعه‌ای با بازی فرانک فینالی در نقش ژان والژان توسط این شبکه ساخته شد. تلویزیون فرانسه هم در سال 2000، بینوایان خود را تولید کرد. این مینی سریز چهار اپیزودی توسط خوزه دایان کارگردانی شد و ژرار دپاردیو، ستاره معروف سینمای فرانسه، نقش ژان والژان آن را بازی کرد. این نسخه بینوایان یکی از موفق‌ترین نسخه‌های تلویزیونی کشور فرانسه بود. دو صنعت سینما و تلویزیون طی دهه‌های گذشته بارها و بارها نوول خواندنی هوگو را تبدیل به فیلم و مجموعه کرده‌اند. تازه‌ترین اقتباس سینمایی از شاهکار سال 1826 هوگو، درام موزیکال سال 2012 تام هوپر است. این نسخه موزیکال نامزد دریافت جوایز زیادی از دو مراسم اسکار و گلدن گلوب شد. تهیه‌کنندگان بینوایان تازه به تماشاگران قول یک «افسانه حماسی تازه» را داده‌اند.

مهبد آستانی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها