برنامه «هوای تازه» فیلم‌های سینمایی را از دیدگاه روان‌شناسی تحلیل و بررسی می‌کند.
کد خبر: ۱۰۸۷۵۹۳

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، هوای تازه عنوان برنامه جدید گروه اجتماعی شبکه چهار سیماست که قصد دارد فیلم‌های سینمایی را از دیدگاه آسیب‌های اجتماعی و روانی در جامعه تحلیل و بررسی کند.

در این برنامه شش فیلم ایرانی با حضور کارگردان اثر مورد بررسی قرار می‌گیرد و چهار فیلم منتخب از فیلم‌های سینمایی خارجی با حضور روان‌شناسان بالینی و روانکاو مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

«360 درجه» ساخته سام قریبیان، «ربوده شده» اثر بیژن میرباقری، «ملکه» ساخته محمدعلی باشه آهنگر و «چهل سالگی» اثر علیرضا رئیسیان فیلم‌هایی است که با حضور کارگردانان آنها در استودیو برنامه تحلیل می‌شود. همچنین «مادر» ساخته زنده‌یاد علی حاتمی و «برادرم خسرو» اثر احسان بیگلری، دو اثر سینمایی دیگری است که در برنامه با حضور روان‌شناس بالینی مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

«تلقین» با موضوع رویابینی اثر کریستف نولان، «سکوت بره‌ها» با موضوع اختلال خودشیفتگی ساخته جاناتان دنی، «ذهن زیبا» با موضوع اسکیزوفرنی ساخته ران هاوارد و «دیوانه از قفس پرید» با موضوع شخصیت ضداجتماعی اثر میلوش فورمن، چهار اثر سینمایی خارجی هستند که در برنامه با حضور دکتر مسعود درخشانی، دکتر رضا شهلا و دکتر سیدمحمد حیدر حسینی، روان‌شناس بالینی و روانکاو مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

اجرای برنامه را دکتر حسن ندایی به‌عهده دارد که در فضای دکور برنامه که در یک کافی‌شاپ طراحی و اجرا شده با مهمانان برنامه به گفت‌وگو می‌پردازد.

تولید هوای تازه در ده قسمت 30‌دقیقه‌ای به پایان رسیده و بزودی از شبکه چهار سیما به‌نمایش درمی‌آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها