لیگ برتر بسکتبال با سرعت باد حرکت می‌کند

حرفه‌ای‌گری یهویی بدون توقف

گام‌های بازیکنان بسکتبال ایران خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شود به این شهر و آن شهر می‌رسد. دوشنبه‌ها و پنجشنبه‌ها آن هم در شروع فصل لیگ برتر بسکتبال برای تیم‌هایی که سازماندهی نشدند و برنامه آماده‌سازی نداشتند، بازی‌ها سخت می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۷۵۲۳

دو بازی در هفته؛ لیگ برتر بسکتبال با سرعت باد حرکت می‌کند. صدایت هم بلند شود متهم می‌شوی به غیرحرفه‌ای بودن. خدا را شکر یک جاهایی بهانه‌های حرفه‌ای شدن وجود دارد و این‌که با چماق بازی‌های NBA یا خیلی به تو ارفاق کنند بازی‌های لیگ چین، بکوبند فرق سرت و بگویند آنها دو سه بار در هفته بازی می‌کنند ما چرا نتوانیم. یک عده هم برنامه بازی‌های انتخابی جهان را می‌گذارند جلوی چشمانت و می‌گویند؛ مگر نمی‌بینی! وقت نداریم.

وقتی به تغییرات عادت کردی و بهانه‌های رنگ‌ووارنگ می‌شنوی و از همه مهم‌تر وقت نداری، بهتر است ساکت شوی.

تیم‌هایی که تا سه هفته پیش هنوز وجود خارجی نداشتند و به یک باره سر و کله‌شان در لیگ برتر بسکتبال پیدا شد یا تیم‌هایی که نمی‌دانند برنامه پیش فصل‌شان چیست و چطور باید برنامه‌ریزی کرد، این روزها با برنامه فشرده لیگ برتر بسکتبال باید سر از تبریز در بیاورند و بلافاصله بروند آبادان. حالا این حرفه‌ای‌گری یهویی در لیگ برتر بسکتبال تا کجا ادامه دارد کسی نمی‌داند.

تا امروز در این لیگ فقط پتروشیمی بندرامام با پشتوانه چاه نفت نباخته است، اما بقیه همه یک بار شکست را در کارنامه دارند. گرگانی‌های بسکتبالدوست و بسکتبال‌بلد، از آن دوشنبه تا پنجشنبه قبل انگار برایشان به اندازه یک سال گذشت. مردم شهر برای یک بار بردن دو تیم در هفت بازی، خواب و خوراک ندارند. شهرداری گرگان در اعتباراتش مانده است بازیکن خارجی بگیرد یا نگیرد. این تیم در روز چهارم بازی‌ها استراحت داشت و با همان سه باخت قبلی چند روز بیشتر تمرین کرد، اما یس آل گرگان در روز چهارم هم باخت تا بسکتبال گرگان در مجموع در هفت مسابقه دو تیم از برد بی‌نصیب باشد. یس آل میزبان مهرام بود که باخت.

تیم آبادان بعد از دو باخت این بار در بازی خانگی از پس نیروی زمینی برآمد، با این حال نفت خیالش از باخت‌های ابتدای فصل راحت است، زیرا با سرمایه نفتی می‌تواند لیگ برتر را زیر و رو کند. خط شروع و پایان این لیگ، چند دلار بیشتر روی پول بازیکنان خارجی گذاشتن یا استخدام حامد حدادی در هفته‌های پایانی که تعیین‌کننده است. وقتی حامد حدادی دو هفته به پایان لیگ برتر می‌آید و پتروشیمی بندرامام هر چقدر می‌خواهد می‌برد، نباید شک کرد بسکتبال ایران هنوز وابسته به همان نسل طلایی است.

پنجشنبه، پدافند رعد به شهرداری تبریز هم باخت تا نشان دهد تیم سوم بسکتبال خوزستان زور ندارد. پتروشیمی بندرامام مدافع قهرمانی، این هفته به تنهایی لقب تیم بدون باخت لیگ برتر بسکتبال را مال خود کرد.

نتایج روز چهارم:

دانشگاه آزاد اسلامی 69 ـ پتروشیمی بندر امام 88

پدافند رعد خوزستان 46 ـ شهرداری تبریز93

پالایش نفت آبادان80 ـ نیروی زمینی71

یس آل گرگان72 ـ مهرام تهران 89

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها