با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور متاسفانه مناطقی در سراسر کشور وجود دارد که از امکانات رفاهی و درآمد مناسبی برخوردار نبوده و از آنها به‌عنوان مناطق محروم یاد می‌شود. منطقه زیلایی از توابع شهرستان یاسوج هم جزو این مناطق است و به دلیل سطح درآمدی پایین خانواده‌هایشان، زنان و دختران ناچارند‌ برای تامین معاش خود، سخت تلاش کنند.
کد خبر: ۱۰۸۶۸۰۸

شغل بیشتر مردم دهستان زیلایی، کشاورزی و دامداری است و البته زنان آن کمتر در حوزه دامداری فعالیت می‌کنند، ولی بیشتر آنها مانند زنان خیلی از مناطق دیگر در فعالیت‌های کشاورزی کمک‌حال خانواده‌شان هستند.

این درحالی است که این دهستان به شبکه گاز سراسری نیز متصل نیست، به همین دلیل زنان آن مجبورند برای تهیه سوخت به جمع‌آوری هیزم نیز بپردازند. علاوه بر اینها سوءتغذیه و فقر غذایی هم بر مشکلات زنان این منطقه افزوده و همه این مسائل در کنار یکدیگر، موجب پیری زودرس آنها شده است.

معضل دیگری که در این‌گونه مناطق محروم وجود دارد، فقر فرهنگی و کمبود اطلاعات آنهاست و همین مساله سبب می‌شود این مردم ندانند که برای جلوگیری از پیری و چروکیدگی پوست، چه راهکارهایی وجود دارد و چه مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی برایشان موثر است.

برای کمک به مردم این منطقه، تهیه بسته‌های حمایتی غذایی و پروتئینی مناسب توسط نهادهای مسئول ضروری است تا حداقل مشکل سوءتغذیه آنها تا جای ممکن برطرف شود.

البته در سال‌های اخیر زیرساخت‌های مناسبی برای دهستان زیلایی ایجاد شده است. از جمله این که جاده روستایی آن آسفالت شده و یک مرکز بهداشتی و درمانی در این روستا ساخته شده و آب و برق این روستا تامین شده است. اما از آنجا که هنوز برای اشتغال اهالی این روستا، برنامه مناسبی اجرا نشده، مشکلات اقتصادی فراوانی گریبانگیر آنها شده است و برای ریشه‌کن شدن مشکلات مردم این روستا و تمام مناطق محروم دیگر، پیش از هر چیز باید به فکر ایجاد اشتغال پایدار برای آنها بود.

محمدکاظم نظری

فرماندار بویراحمد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها