یک عکس، یک متن

فاطمه به آرزویش رسید

اهوازی‌ها با افتتاح یک نمایشگاه از آثار طراحی و نقاشی، فاطمه 15 ساله را به آرزویش رساندند.
کد خبر: ۱۰۸۶۳۸۸

به گزارش فرارو، این نمایشگاه شامل پنج اثر از فاطمه و پنج اثر از دیگر هنرمندان نقاش خوزستانی است. فاطمه این روزها مشغول مبارزه با سرطان است. این نمایشگاه در کافه 28 سینمای هلال اهواز روی دیوار است.

تحصیل کودکان اتباع خارجی در تهران

پس از فرمان مقام معظم رهبری بر حق بهره‌مندی از تحصیل برای کودکان اتباع خارجی (حتی مهاجران غیرقانونی) در ایران و براساس منشور حقوق شهروندی، حق تحصیل برای همه شهروندان ولو اتباع خارجی به رسمیت شناخته شده است.

به گزارش خبرآنلاین، برخی از این کودکان در دبیرستان پسرانه منطقه 15 و دبستان دخترانه منطقه 2 تهران درس می‌خوانند. در این مدارس فرزندان اتباع خارجی در کنار دانش‌آموزان ایرانی تحصیل می‌کنند.

دیدار فوتبالیست‌ها با اسد

بازیکنان و کادر فنی تیم ملی فوتبال سوریه در دیدار با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه پیراهن تیم ملی این کشور را امضا و به وی اهدا کردند. اسد نیز از آنها به‌خاطر عملکرد خوبی که در مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه داشتند، قدردانی و تشکر کرد. رئیس‌جمهور سوریه در این ملاقات روی پیراهن فراس الخطیب، یکی از بازیکنان تیم ملی سوریه که پس از شش سال دوری به تیم ملی برگشته بود، امضا کرد.

چوب حراج به تابلوی چرچیل

آخرین نقاشی که وینستون چرچیل کشیده، به فروش گذاشته می‌شود. به گزارش تلگراف، آخرین اثری که چرچیل پیش از مرگش در سال 1965 کشیده، بزودی چوب حراج می‌خورد.این نقاشی پیش از این در هیچ نمایشگاهی دیده نشده و ارزش آن بیش از 80 هزار پوند تخمین زده شده است.

دهکده در محاصره خرس‌های قطبی

خبرها حاکی‌است که حدود 20 قلاده خرس قطبی، روستای «Ryrkaypiy» را که 601 نفر جمعیت دارد، محاصره کرده‌اند.

یک مقام محلی در حوزه حیات وحش، موقعیت فعلی را هشداردهنده خوانده است. این گله از خرس‌های قطبی گرسنه، جذب منطقه‌ای شده‌اند که محل تجمع جمعیت قابل توجهی از گرازهای دریایی در یک ناحیه حفاظت شده ویژه در منطقه خاور دور روسیه موسوم به «چوکوتکا» است.

به گزارش دیلی میل، گرازهای وحشت زده برای فرار از شکارچیان یک تنی‌شان ناچار خود را از روی تخته سنگ‌ها و صخره‌های مرتفع به پایین پرت کرده‌اند و در نهایت لاشه‌های آنها غذای مطلوبی برای خرس‌های قطبی شده است.

در پی حمله خرس‌های قطبی، تعداد قابل توجهی از گرازهای دریایی از منطقه مزبور مهاجرت کردند، اما خرس‌ها همچنان در حال گشت‌زنی در اطراف این روستا هستند. به گفته یکی از مقامات صندوق جهانی طبیعت (WWF) هم‌اکنون حدود 20قلاده از خرس‌های قطبی در اطراف روستا باقی مانده‌اند، گرچه هنوز از لاشه‌ گرازهای دریایی غذای زیادی برای آنها مانده، اما مشاهده شده که برخی از توله‌ها و خرس‌های جوان‌تر سعی در وارد شدن به خانه‌های ساکنان روستا دارند و مردم را نگران کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها