گرچه بازی تاتنهام و رئال در هفته سوم لیگ قهرمانان با نتیجه تساوی در سانتیاگو برنابئو تمام شد، اما برخلاف تمام بازی‌ها این‌بار کریس رونالدو یا هری کین نبودند که ستاره میدان لقب گرفتند. به‌زعم بسیاری از کارشناسان، هوگو لوریس، کاپیتان و دروازه‌بان تیم تاتنهام در این بازی بارها با عکس‌العمل‌های خوب خود توانست موجب توقف رئال در خانه خودش شود.
کد خبر: ۱۰۸۴۶۱۴

نکته جالب اینجاست که رئال در تابستان گذشته برای دروازه خود دو نفر را به‌عنوان گزینه مطرح کرده بود. هوگو لوریس و دیوید دخیا، گلر منچستر یونایتد در رادار خرید تیم رئال بودند. این دو دروازه‌بان طی سال‌های گذشته عملکرد فوق‌العاده‌ای در لیگ جزیره انگلیس داشته‌اند. با بررسی این دو گلر در بخش‌های مختلف می‌توان بهتر به این نتیجه رسید که کدام یک موفق‌تر بوده‌اند.

در شش سالی که از حضور دخیا در لیگ برتر می‌گذرد، او توانسته 555 مهار موفق داشته باشد، یعنی 66/2سیو در هر بازی. این آمار برای لوریس فرانسوی 437 مهار و به عبارت دیگر 45/2سیو در هر بازی بوده است. البته باید به این مساله توجه داشت که لوریس طی سال‌های گذشته پشت سر یکی از بهترین خطوط دفاعی لیگ جزیره بازی کرده است. برای درک بهتر این مساله می‌توان به عملکرد این دو در فصل جاری اشاره کرد. در این فصل دخیا نزدیک به 86 درصد از شوت‌های سمت دروازه خود را مهار کرده که این آمار برای لوریس کمتر از 74 درصد است.

یکی از مواردی که دروازه‌بان‌ها به آن افتخار می‌کنند، تعداد کلین‌شیت‌های ثبت شده از طرف آنهاست. در این زمینه دخیا 82 کلین‌شیت را طی این سال‌ها ازخود بر جای گذاشته که آمار لوریس در این مورد 64 کلین‌شیت است. با نگاهی به آمار گل‌خوردن این دو دروازه‌بان، می‌توان شناخت بیشتری در این زمینه به دست آورد. دخیا در هر بازی 95/0و لوریس 06/1گل دریافت کرده است. یکی از مواردی که باعث می‌شود عملکرد هر دروازه‌بانی به‌سرعت زیر سوال برود، اشتباهات و گل به خودی‌های اوست. آمار و ارقام رسمی لیگ برتر انگلیس نشان می‌دهد دخیا در 208 بازی که برای منچستر انجام داده، تنها شش اشتباه منجر به گل داشته است. این آمار برای لوریس 11 اشتباه است و البته با توجه به این حقیقت که 30 بازی هم کمتر از دخیا انجام داده است. دخیا در تمام این بازی‌ها هم یک گل به خودی داشته که این آمار برای لوریس هنوز صفر است.

گاهی اوقات در بازی اتفاق می‌افتد که دفاع در مقابل حملات جا مانده و مهاجم رقیب در موقعیت مسلم گلزنی قرار می‌گیرد. در فوتبال مدرن امروز دروازه‌بان‌ها در این مواقع در نقش مدافع آخر ظاهر شده و فرصت گلزنی را از حریف خود می‌گیرند. در این مورد هم عملکرد لوریس بهتر است. دروازه‌بان تاتنهام در این زمینه آمار 209 خروج موفق را از خود بر جای گذاشته و این در حالی است که آمار دخیا فقط به 72 مورد می‌رسد. پپ گواردیولا عقیده دارد دروازه‌بان‌ها آخرین خط دفاع و اولین خط حمله هر تیمی هستند. منظور این است که آنها بتوانند همچون دیگر بازیکنان در پاس دادن به هم تیمی‌های خود موفق باشند. آمار می‌گوید لوریس در هر بازی 24 پاس صحیح می‌دهد و این رقم برای دخیا 22 پاس است. از سوی دیگر این دو در سال‌های حضورشان در لیگ جزیره، بیش از یکهزار پاس بلند صحیح داشته‌اند که البته دقت پاس‌های لوریس بیشتر از دخیا بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها