بسکتبال گرگان با 2 تیم در لیگ برتر

قلعه عقاب‌ها شریک پیدا کرد

نام‌ها ما را با خود به دل تاریخ می‌برند و بسکتبال گرگان نامی است که همراه آن می‌توانیم زوایای دیگری از تاریخ بسکتبال ایران را مرور کنیم. بسکتبال گرگان با هر نامی از بازیکنان دهه‌های پیشین این شهر که شنیده می‌شود، بخشی از تاریخ بسکتبال ایران را به خاطرمان می‌آورد. بنابراین بسکتبال در گرگان یک زندگی است. باید با آن زلفی گره زد و از مصاحبت با آن لذت برد.
کد خبر: ۱۰۸۳۸۲۰

با آغاز لیگ برتر بسکتبال در فصل جاری گرگانی‌ها دو تیم دارند. شهرداری گرگان و یس آل که علاوه بر رقابت با تیم‌های دیگر یک رقیب جدی برای همشهری شهرداری است.

بسکتبال در گرگان، از دهه‌های پیشین در فرهنگ مردم این شهر جا باز کرده و در زندگی اجتماعی جاری است. در این سال‌ها با افزایش انواع ورزش ها، ورزشی جایگزین بسکتبال در گرگان نشده است که این خود به ما یادآوری می‌کند بسکتبال در گرگان ریشه در علاقه مردم شهر دارد.

بسکتبال در سالن گرگان برای اهالی این ورزش به «قلعه عقاب‌ها» معروف است و روزگاری تیم‌های مهمان بدون برد از آن خارج می‌شدند.

هامان هاشمی، مدیرعامل تیم یس‌آل درباره شباهت لقب این تیم با شهرداری گرگان توضیح می‌دهد: عنوان (عقاب‌های جوان گرگان) را به تیم خود داده‌ایم که ارتباطی با تیم شهرداری گرگان ندارد. این نام در مالکیت کسی نبود و فقط سالن شهر گرگان با نام (قلعه عقاب‌ها) معروف است که ما هم از همین سالن برای میزبانی استفاده می‌کنیم. شرکت حامی مالی تیم یس آل هم نشان عقاب دارد که نمادی از جسارت، جاه‌طلبی و بلندپروازی است. همین ویژگی‌ها را در تیم خود دنبال می‌کنیم و لقب تیم را به همین دلیل انتخاب کرده‌ایم.

مدیرعامل تیم بسکتبال یس‌آل گرگان در پاسخ به این که آیا به جذب هواداران شهرداری گرگان امیدوار است، می‌گوید: بسکتبال در گرگان صرفا یک ورزش نیست و موضوعی اجتماعی به شمار می‌رود که تمام لایه‌های جامعه را درگیر خود می‌کند. همان طور که در مسابقه فینال لیگ دسته یک، سالن شهر گرگان در حمایت از تیم یس آل پر شده بود، مطمئنم با کیفیت بازی‌های خود و بدنه بومی تیم در لیگ برتر هم، هواداران را جذب می‌کنیم.

یس‌آل در شرایطی از بسکتبال گرگان به لیگ برتر بسکتبال اضافه شده است که تیم شهرداری گرگان به عنوان تیم اول شهر، فصل گذشته یکی از بدترین نتایج خود را به دست آورده بود.

در عوض امسال تیم شهرداری هم حرکت بر مبنای سازندگی و تمرکز روی نیروهای جوان و بومی را آغاز کرده است؛ حرکت‌هایی که زمان بر است اما به شیرینی بازگشت به تاریخ و اصالت بسکتبال گرگان با قلعه عقاب‌هایش می‌ارزد. در این ساختارها استعداد جوانان ورزشکار مانند دهه‌های پیشین شکوفا می‌شود و عقاب‌ها دوباره به قلعه بازمی گردند. در پایان لیگ گذشته، نتایج تیم شهر مایه نگرانی مردمی شده بود که سرگذشت ورزش مورد علاقه خود را در مسیر تاریخ بسکتبال تاکنون دنبال کرده‌اند و انتظار دارند در قبال اعتمادی که به تیم‌ها کردند، امسال نتایج بهتری از سوی دو نماینده شهر ببینند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها