راجر فدرر مشهورترین تنیسور دنیا و پرافتخارترین ورزشکار این رشته دیروز در شانگهای چین باز هم به برتری رسید تا نشان دهد هنوز از آمادگی بالایی برخوردار است. او اولین گرنداسلم سال 2017 در ملبورن استرالیا به فینال رسید و در فینال رافائل نادال را دید. این دو تنیسور بزرگ و سرشناس و محبوب دنیا بعد از سال‌ها یکدیگر را در فینال یک گرنداسلم می‌دیدند.
کد خبر: ۱۰۸۳۴۵۰

آن دیدار با نتیجه 3 بر 2 به سود فدرر تمام شد. گرنداسلم بعدی را نادال در خاک رس فرانسه از آن خود کرد. سومین گرنداسلم سال 2017 در زمین‌های چمن ویمبلدون انگلیس به فدرر رسید و چهارمین و آخرین گرنداسلم سال در اوپن آمریکا از آن نادال شد. فدرر در آن گرنداسلم هم می‌توانست به فینال برسد، اما از پس دل‌پوترو آرژانتینی برنیامد و دل پوترو مقابل نادال باخت و نادال قهرمان شد. همه تنیسورهای بزرگ دنیا به مسترز هزار امتیازی شانگهای رفتند تا امتیازهای خود را سامان دهند. هزار امتیاز قهرمانی به این دلیل مهم است که می‌تواند به تنیسورها کمک کند در رنکینگ بهترین تنیسورهای دنیا در جمع 8 تنیسور برتر دنیا قرار بگیرند تا بتوانند در مسابقات قهرمان قهرمانان شرکت کنند. مسابقاتی که آخرین مسابقات هر سال میلادی است و با شرکت هشت تنیسور برتر دنیا در لندن برگزار می‌شود.

با این تعریف شاید اصلا عجیب نباشد که فدرر و نادال به فینال مسترز شانگهای چین برسند. آنها همه رقبا را از پیش‌رو برداشتند و فدرر در نیمه‌نهایی توانست انتقام گرنداسلم آمریکا را بگیرد و دل‌پوترو را از پیش رو بردارد. در فینال فدرر (پرافتخارترین تنیسور تاریخ و مرد شماره 2 رنکینگ تنیس جهان) چهره برتری داشت و در دو ست (6 بر 4 و 6 بر 3) نادال (دومین تنیسور پرافتخار تاریخ و مرد شماره یک رنکینگ تنیس جهان) را شکست داد تا هزار امتیاز این مسترز را به حساب خود واریز کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها