شان پن فضانورد می‌شود

شان پن، بازیگر جنجالی و ضدجنگ سینما، تازه‌ترین هنرمندی است که همکاری جدی با تلویزیون را تجربه می‌کند.
کد خبر: ۱۰۸۲۰۷۵

اولین همکاری بزرگ مشترک بازیگر 57 ساله سینما با قاب کوچک «اولین» نام دارد. از ماه می ‌گذشته رسانه‌های گروهی خبر دادند احتمال همکاری پن با یک مجموعه تلویزیونی بسیار زیاد است. از همان زمان، دوستداران مجموعه‌های تلویزیونی و طرفداران پن، منتظر خبرهایی تازه درباره حال و هوای این کار بودند. همان زمان گفته شد این مجموعه را بیو ویلیمون تهیه و کارگردانی می‌کند. منتقدان و تماشاگران پیگیر تلویزیون، این هنرمند را به خاطر تولید مجموعه پرسروصدا و پربیننده «خانه کارت‌ها» می‌شناسند. به همین دلیل، به دنبال پخش خبر تولید مجموعه تازه‌اش که با بازی پن جلوی دوربین می‌رود، همه توجهات به این کار جلب شد. به صورت طبیعی، بلافاصله گمانه‌زنی‌ها درباره این اثر شروع شد و رسانه‌ها چیزهای زیاد و متفاوتی درباره‌اش گفتند و نوشتند. در غیبت اطلاع‌رسانی از سوی سازندگان مجموعه، بازار شایعات هم داغ شد، اما به نظر می‌رسد حالا که تهیه‌کنندگان مجموعه، اطلاع‌رسانی درباره آن را آغاز کرده‌اند، عمر شایعات به پایان برسد.

یک اثر متفاوت تلویزیونی

اولین نکته‌ای که در رابطه با مجموعه اولین به چشم می‌آید، متفاوت بودن فضای کلی آن است. ویلیمون روی این نکته تاکید می‌کند که کار تازه‌اش، بسیار متفاوت از نمایش‌های معمول تلویزیونی خواهد بود و نوع تازه‌ای از کار را عرضه خواهد کرد. نکته دوم این که مجموعه حال و هوایی
علمی ـ تخیلی دارد و در فضای دیگری سیر می‌کند. سازندگان مجموعه روی این موضوع تاکید ویژه‌ای دارند که عوامل پشت و جلوی دوربین آن از بهترین‌های سینما و تلویزیون خواهند بود و هنرمندانی که موفق به دریافت جوایز از مراسمی چون اسکار، امی و گلدن گلوب شده‌اند، با مجموعه همکاری خواهند داشت. اولین آنها هم شان پن است که تا به حال چند بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده و دو بار هم آن را برای «رود مرموز» و «میلک» در سال‌های 2003 و 2008 گرفته است.

داستانی مهیج در کره مریخ

داستان اولین در زمین و کره مریخ اتفاق می‌افتد. گروهی از دانشمندان بعد از آزمایش‌های متعدد، راهی مریخ می‌شوند. هدف از این سفر، بررسی امکانات حیات و زندگی در مریخ است. دانشمندان باید در طول تحقیقات خود مشخص کنند که آیا این کره می‌تواند محلی برای اسکان و زندگی اهالی زمین باشد یا نه. برخی دانشمندان عقیده دارند مردم زمین می‌توانند خیلی زود ساکن این محل شوند. در مقابل، گروه دیگری بر این باورند که کارهای زیادی باید صورت گیرد تا مریخ مناسب اسکان مردم زمین شود. برخورد این دو دیدگاه متفاوت، خط اصلی داستان مجموعه را به جلو می‌برد. در عین حال خطراتی که زندگی و سکونت در مریخ می‌تواند برای آدم‌ها به وجود بیاورد، موضوعی است که هیجان داستان آن را بیشتر می‌کند. در کنار این موضوع، حضور خود دانشمندان در مریخ باعث خلق حوادث و ماجراهایی می‌شود که داستان را به سمت پیش‌بینی نشده‌ای می‌برد.

شخصیتی با یک گذشته تاریک

طبیعی است کاراکترهای ماجرا در پایان کار موفق می‌شوند بر تمام مشکلات، سختی‌ها و خطرات فائق آیند، اما چگونگی فائق شدن بر این مشکلات و خطرات در دل داستان به تصویر کشیده شده و تماشاگران را سرگرم می‌کند، اما در حال حاضر آنچه برای تماشاگران تلویزیون مهم و مطرح است، نقشی است که قرار است شان پن در مجموعه به عهده بگیرد. هنوز به صورت رسمی اعلام نشده کاراکتر او کیست و چه کارهایی می‌کند، اما منابع نزدیک به پروژه می‌گویند پن در نقش شخصیتی به نام تام هاگرتی ظاهر خواهد شد. او یکی از فضانوردان سابق و بازنشسته ناسا (سازمان فضایی آمریکا) است. تام گذشته‌ای تاریک دارد و معلوم نیست چرا بازنشسته شده است. زمانی که او دعوت به کار می‌شود، تماشاگران بتدریج با گذشته‌اش آشنا می‌شوند و پی به رازهای پنهان او می‌برند. البته نقشی که پن در مجموعه دارد، نقش محوری ماجراست و بقیه کاراکترها حول شخصیت او جمع شده و به ماجراجویی می‌پردازند.

کشف ناشناخته‌ها

ویلیمون گفته است: این مجموعه داستانی درباره روح و روان آدمی است و تلاش او برای کشف ناشناخته‌ها و سفر به دنیاهای ناشناس و به ظاهر صعب‌العبور را به تصویر می‌کشد. روح بشر به دنبال کشف مرزها و افق‌های دور و ناشناخته است و در این راه، دست از تلاش و جست‌وجو برنمی دارد. مجموعه تازه‌ام منعکس‌کننده این حال و هوا و حس و حال است. تماشاگران مجموعه همراه با آن و کاراکترهایش، داستان آدم‌هایی را دنبال می‌کند که در حال به ثمر نشاندن بزرگ‌ترین اقدام در تاریخ بشری هستند. تماشاگران مجموعه همراه با شخصیت‌های ماجرا متوجه می‌شوند چه بهای گزافی را باید برای این منظور پرداخت کرد. آنها همراه با هم خطرات را تجربه کرده و با ایثار و ازخودگذشتگی (در تمام سطوح احساسی، فیزیکی و روحی) در بالاترین سطح آن آشنا می‌شوند.

کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها